FORDELEN MED AEM VANN / METANOLINJEKSJONSSYSTEM
Vann / metanolinjeksjon for tvungen induksjon (turboladede eller kompressorer) gassdrevne racermotorer er et velprøvd middel for effektivt å redusere motorens innløpstemperaturer og undertrykke skadelig detonasjon. Dette gjør at racere pålitelig kan øke boost og fremme tenningstiden - uten å bruke racing med høyt oktan - for kraftgevinster på opptil 20%. AEMs vann- / metanolinjeksjonssystemer bruker den mest robuste maskinvaren kombinert med mer avanserte funksjoner enn noe annet vann / metanolsystem med sammenlignbare priser.
Vann / metanol for alle boostnivåer av tvangsinduksjonsmotorer
AEM tilbyr to forskjellige vann / metanol kontroller design for gassbiler:
Den ene er boost-avhengig for tvangsinduksjonsbiler opp til 35 PSI boost (kit PN 30-3300). Boost Dependent-kontrolleren har en innebygd manifold absolutt trykk (MAP) sensor med en innstøpt brystvorte for en boost slange pickup.
Den andre kontrolleren (Kit PN 30-3350) har en design med flere innganger som gjør det mulig for brukere å installere AEMs vann / metanolinjeksjonssett på ultrahøye boost-kjøretøy (over 35 PSI) ved hjelp av en 0-5v spenningsbasert ekstern MAP-sensor.
Robuste, brukervennlige kontrollerdesign
De nye kontrollerdesignene (Boost Dependent Kit PN 30-3300 & Multi Input Kit PN 30-3350) har store, svingbestandige knapper og større nummerering for å enkelt angi nøyaktige start- og fullaktiveringspunkter, med dekket status-LED og testknapper for ekstra sprutmotstand. En plugg er integrert i kontrollerhuset for å passe til den redesignede ledningsnettets positive låsekontakt. Boost-avhengig kontrollerhus har en innstøpt, piggdekkende nippel for å akseptere en boostslange og en ledningslegende på baksiden. Begge regulatorhusene har enkel tilgang til integrert sikring og støpte monteringsfaner.
Forenklet kabling
AEMs ledningsnett for vann / metanolinjeksjonssett er avsluttet med en positiv låsekontakt i den ene enden og har fargekodede ledninger for å lette installasjonen. Både kraft- og jordledningene til pumpen er inkludert i selen, noe som forenkler ledningsprosessen og eliminerer enhver sjanse for at pumpen ved et uhell aktiveres fra en kortslutning i systemet. En ekstra ledning er inkludert for å legge til en valgfri på / av-magnet for å stoppe væskestrømmen når systemet er inaktivt.
Integrert Boost Safe Feature
Kontrollerne i AEMs vannmetanolesystemer inkluderer en integrert “Boost Safe” utgangsfunksjon som overvåker hele injeksjonssystemet og utløser et bakkesignal via en utgang hvis det oppdager en spenningsrelatert feil (kort, dårlig tilkobling, ødelagt ledning, overopphetet pumpe, høy- eller lavspent signal osv.), slik at brukerne kan definere sin feilsikre strategi fra noe så enkelt som å blinke et varsellampe til mer avanserte strategier som å trekke boost eller tenning, eller bytte drivstoffkart på et frittstående motorstyringssystem. I kombinasjon med den integrerte og meget nøyaktige ledende lavvæskebryteren i tanken, kan "Boost Safe" også sette motoren din i sikker modus før systemet går tørt. Denne eksklusive funksjonen finnes bare på AEM Water / Metanol Injection Systems.
Kraftig høytrykksinjeksjonspumpe
AEMs internt forbikjørte vann / metanolinjeksjonspumpe sykler ikke av og på og gir stille, jevn drift. Den har robust konstruksjon inkludert integrerte slangebeslag, EPDM-tetninger og en Santopren-membran som gir jevn og pålitelig væsketilførsel.
Lavprofil 1,15 gallon tank
AEMs gass vann / metanol injeksjonssystemer er tilgjengelige med eller uten en kompakt tank på 1,15 liter som har et sultreservoar. En mer nøyaktig, ledende væskesensor på lavt nivå er integrert i tanken og har en positiv låsekontakt med fargetilpassede ledninger til ledningsnettet. Sensoren eliminerer enhver sjanse for feil avlesninger på grunn av interferens fra rusk.
Maskinerte billetinjektorer og dyser
AEM inkluderer en presisjonsbearbeidet billetinjektor i bensin-vann / metanolinjeksjonssettet. Den har en integrert tilbakeslagsventil for å forhindre utilsiktet væskestrøm. Tre dyser med innsprøytningsdyse er inkludert for å matche vann / metanolstrøm til motorens hestekrefter.
Revidert strømningskontrollstrategi for mer lineær væsketilførsel
AEMs ingeniører brukte lang tid på å modernisere kontrollerens strømningskontrollstrategi for en mer lineær strømningseffektlevering. Dette betyr at strømningsleveransen bedre samsvarer med motorens behov for vann / metanolinjeksjon, noe som ytterligere optimaliserer ladeluftkjøling og kontroll av detonasjon.
- Boostavhengig og multi-inngang (0-5v / frekvens) progressive kontroller design har store justeringsknapper, integrert plugg for sele tilkobling, integrert sikring, dekket statuslys og testknapp for forbedret sprutmotstand og monteringsfaner
- Ledningsnettet avsluttes med en positiv låsekontakt i den ene enden med fargekodede ledninger for å lette installasjonen, integrert pumpejordkrets og ekstra ledning for valgfri på / av væskesolenoid
- “Boost Safe” -feilsikker utgang inkludert (for fullstendig feilsikker under alle forhold, se vår vann- / metanolfeilsikker enhet)
- Kraftig høytrykksinjeksjonspumpe har integrerte beslag, en Santopren-membran og EPDM-tetninger for å motstå korrosjon. Pumpen vår maksimerer ledningstrykket for optimal forstøvning, og den stille, jevne driften kan nesten ikke oppdages
- Presisjonsbearbeidet injektor med aluminium og integrert tilbakeslagsventil
- Tre utskiftbare injektordyser for å dekke et bredt utvalg av HP-nivåer (250 cc / min, 500 cc / min og 1000 cc / min)
- 1,15 liter tank med sultreservoar, integrert ledende lavvæskesensor og positiv låsekontakt (tankløse systemer tilgjengelig)
- 20 fot injeksjonsrør inkludert
- LED dash-lys for systemstatus og lav væskevarsel
Reduserer lufttilførsels temp
Uttrykket "flytende avkjøling" med vann / metanolinjeksjon refererer til en meget forstøvet tåke av vann / metanol som injiseres i luftstrømmen og begynner å fordampe. Når det gjør det, reduserer denne fordampningseffekten lufttilførselstemperaturer med så mye som 100 grader, og gir en mer oksygenrik luftladning.
Reduserer detonasjon (Knock)
Vann absorberer varme, og metanol er et kjølig, brennende, anti-bankklassifisert drivstoff. Når de kombineres og introduseres i innløpsstrømmen, kan de effektivt øke kjøretøyets anti-knock-indeks slik at du pålitelig kan øke boosttrykket og fremme tenningstiden ved hjelp av pumpegass.
Reduserer karboninnskudd
Moderne kjøretøy utstyrt med EGR-enheter (Exhaust Gas Recirculation) for utslippskontroll fremmer kraftig karbonoppbygging inne i luftinntaket. Denne karbonoppbyggingen kan skape 'hot spots' i forbrenningskamrene som kan forårsake detonasjon. Vann / metanolinjeksjon har en 'damprengjøringseffekt' som reduserer karbonoppbyggingen, og i noen tilfeller kan øke drivstofføkonomien.