Blandingsmåler for fast montering i bilen eller for midlertidig montering, for eksempel for kjøring eller testing av biler. Vi har flere forskjellige blandingsmålere / wideband lambdasonder, fra f.eks. AEM, PLX, Innovate og Vems. Ved montering av lambdasonden må lambdasonden ofte kalibreres, dette må huskes når sonden ikke er montert i eksos, eller den må ha stått i 3-4 dager uten å starte.
Hvis du har lyst på et annet ur, er du velkommen til å prøve å ringe eller skrive til oss.
Måling av blandingen
Justering av motorens bensin / luftblanding er noe som lett kan håndteres med en av produktene nedenfor. Hva er et must for korrekt justering er at du har mulighet til å lese forbrenningen.
Blandingsforholdet til en bensinmotor må være 14,7 kg luft til 1 kg bensin (14,7: 1). Dette er imidlertid ikke den mest effektive blandingen. Hvis du er ute etter kraft fra motoren, ca. 10% mer bensin. Hvis du går for den beste økonomien, ca. 10% mindre bensin, men en mager blanding gir mer varmeutvikling og mindre effekt.
Den optimale innstillingen som skal følges når man ser på hele rotasjonsregisteret, er en litt fetere blanding ved tomgang, litt magert på halv gass og litt fetere ved full gass.
En annen måte å uttrykke blandingsforholdet på er via overflødig luft. Luftoverskuddetallet er et uttrykk for blandingsforholdet og et antall 1,0 (lambda = 1,0) tilsvarer et forhold på 14,7: 1. For en bensinmotor må figuren være mellom 0,6 og 1,2. Dette er absolutt ytre grenser.