Nedenfor finner du elektronisk boost controller og manuell boost controller som kan plasseres både i motorrommet og inne i kabinen.
En boost controller fungerer ved å lukke noe av lufttrykket som skal gå over til wastegaten ut i det åpne. Hvis for eksempel din wastegate normalt åpnes ved 0,7 bar ladetrykk, kan du lukke noe av den luften bort, slik at wastegaten blir mindre enn det som er endelig i innsugningsmanifoldet. Så du kan kjøre med 1 bar ladetrykk i innsugningen, men wastegate får bare 0,7 bar som den vanligvis åpnes på.
Det er veldig raskt og enkelt å montere en bleed-ventil, den blir ganske enkelt satt inn mellom slangen som går mellom trykksiden og wastegaten. Kan monteres på ca. 5-10 minutter avhengig av hvordan du vil at den skal sitte.
Velg hvilken type boost controller / bleed-ventil du trenger nedenfor.
Turbosmart E-Boost2. Elektronisk ladetrykkregulering. Maks 4,1 bar. Med Turbosmart E-boost 2 kan du kontrollere ladetrykket veldig presist og justere det via klokken.