Vi har jobbet mye med BMW tuning i flere år - for eksempel BMW e30, BMW e36, BMW e46 BMW e60, osv. Dette betyr at vi har stor erfaring med å bygge motor og turbokit på motorene, som for eksempel i disse bilene (M20, M30, M50, M52, M54, S54 osv.) Vi har bygget motor og turbokit fra bunnen til å kunne brukes, og vi kan hjelpe deg på veien med råd om å bygge tuning kit og innkjøp av tuning utstyr.
M20-motoren er den første motoren vi har bygget på, alt fra kompressorsett, spjeldhus og turbokit. M20-motoren er veldig holdbar og kan enkelt klare 0,7 bar ladetrykk uten å gjøre noe med motoren. Hvis du vil ha mer kraft, kan du sette ARP toppbolter i motoren sammen med en forsterket topptetning. Deretter kan du kjøre med ca. 1,1 bar ladetrykk. Et godt oppsett kan være å bruke en "ETA-motor" som er 2,7 liter, sammen med et M20B25 sylinderhode. Sylinderhodet må sveises til vannkanalene så tidlig som 400 hk. Med et slikt oppsett har effekter blitt gjort opp til ca. 500 hk. Hvis du vil ha mer kraft og sikkerhet, må du montere smidde stempler og H-profil stempelstenger, i tillegg kan du bruke en M21-oljepumpe som gir 30% mer olje, og sett inn skivene på fjæren slik at oljetrykket blir hevet. (det er visst en 5 kr. som kan brukes.) Har selv laget turbokittet under her, 401 hk. (se referanser)
M50-motoren i BMW e36 brukes mye for tuning og er en veldig slitesterk motor. Som M20-motoren, kan den lett holde 0,7 bar ladetrykk uten å berøre motoren. 1,1 bar ved å bytte topppakning og bolter. Et veldig godt valg er å bruke en motor uten vanos og det må være et originalt sylinderhode da de er veldig holdbare.