Qualitec.no har flere modeller av bensintrykkregulator for montering når drivstoffsystemet trenger oppgradering etter tuning av bil. Formålet med en bensintrykkregulator er å holde et visst injeksjonstrykk, ofte er det 3-4 bar trykk. Regulatoren kobler også sammen vakuum / trykkslangen fra inntaksmanifolden, som sørger for å regulere trykket ned når det er ledig plass i manifolden og opp når trykket stiger og det for eksempel er 1 bar ladetrykk, her må trykket i dysebroen øke med ladetrykket. Det er viktig å velge en høykvalitetsregulator, hvis du kjøper en dårlig regulator kan du være uheldig at membranen flekker, eller den vil reagere for sakte. Mange av regulatorene vi selger er justerbare, disse regulatorene kan stilles til et høyere eller lavere trykk enn en standard regulator, noe som vil gi mer eller mindre bensin til motoren.
Ved montering av justerbar bensintrykkregulator er det viktig å gi alle gjenger og skjøter tetningsmasse, ofte kan du bruke Logtite gjengetetning eller skruesikring som er veldig bra. Husk å skru trykkkontrollen til et minimum før bensinpumpen er installert slik at den ikke får for høyt trykk. Inngangen/tilgang til regulatoren er alltid koblet til samme skrueforbindelse som trykket påføres. Normalt bensintrykk er 3 bar, men kan variere mellom 2,5 og 4 bar. Så vær oppmerksom på hva bilen din eventuelt har kjørt med før.