Du har ingen varer i handlekurven.
Flex Fuel-sensoren måler etanol-bensinforholdet til drivstoffet som brukes i et fleksibelt drivstoffbil.
Fleksible bensinbiler kan betjenes med en blanding av etanol og bensin, opptil 85 prosent etanol. For å justere tidspunktet for tenningen og mengden drivstoff som skal injiseres, krever motorstyresystemet informasjon om prosentandelen etanol i drivstoffet.
Flex Fuel-sensoren bruker hurtigkoblede drivstofftilkoblinger, en innkommende drivstofftilkobling og en utgående drivstofftilkobling. Alt drivstoff går gjennom flex-drivstoffsensoren før du går videre til drivstoffskinnen. Flex-drivstoffsensoren måler drivstoffalkoholinnholdet og sender et elektrisk signal til motorstyringen (ECM) for å indikere etanolprosenten.
Flex-drivstoffsensoren har en tretråds elektrisk seletilkobling. De tre ledningene gir en jordkrets, en strømkilde og en signalutgang til ECM. Strømkilden er den positive spenningen til batteriet, og jordkretsen er koblet til en motorjord. Signalkretsen bærer etanolprosenten via et frekvenssignal.
Informasjon om alkoholinnhold blir gitt til ECM fra sensoren for brenselsammensetning. Sensoren for drivstoffsammensetning har en batteripositiv krets, en signalkrets og en jordkrets. Sensoren for brenselsammensetning bruker en mikroprosessor inne i sensoren for å måle etanolprosenten og endrer utgangssignalet deretter. Signalkretsen bærer etanolprosenten via frekvenssignalet. ECM gir et internt trekk opp til 5V på signalkretsen, og brenselsammensetningssensoren trekker 5V til bakken i pulser. Det normale driftsfrekvensområdet er mellom 50-150Hz. Mikroprosessoren inne i sensoren er i stand til en viss mengde selvdiagnose. En utgangsfrekvens mellom 180Hz og 190Hz indikerer at drivstoffet er forurenset.