Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    PMC Short Shifter BMW / Long Silver Aluminium Knob

    1.00153.01-SSE90-SE-G-SL
    BMW E81, E82, E87, E88 E90, E91, E92
    kr 2.362,12 (NOK) eksl mva

    PMC SOLID ALUMINIUM SUBFRAME BUSHES - E30

    1.00157.01031
    PMC Subframe Bushes E30 Av Aluminium
    kr 1.137,32 (NOK) eksl mva

    Pro hydraulisk håndbrems - Stående

    Her er en håndbrems av meget god kvalitet. Den er montert slik at den står.
    Fra kr 763,51 (NOK) eksl mva

    Rear camper & toe adjuster and bolts milled

    1.00127.03-024
    kr 891,75 (NOK) eksl mva kr 629,90 (NOK) eksl mva

    REVERSED HYDRAULIC HANDBRAKE ADD-ON

    1.00147.01-0177
    På denne modellen vender bremsesylinderen fremover.
    kr 1.344,10 (NOK) eksl mva kr 1.145,27 (NOK) eksl mva

    Reversed hydraulic handbrake V2

    UDST-0136WO
    kr 3.472,32 (NOK) eksl mva

    Reversed hydraulic handbrake V2 - With container

    UDST-0136CO
    kr 3.173,35 (NOK) eksl mva

    Rod end female 1/2" -20 - Left

    kr 361,91 (NOK) eksl mva

    Rod end female 1/2" -20- Right

    kr 361,91 (NOK) eksl mva

    Rod end female 1/4" -28 - Left

    kr 288,61 (NOK) eksl mva

    Rod end female 1/4" -28 - Right

    kr 288,61 (NOK) eksl mva

    Rod end female 3/4" -16 - Left

    kr 426,04 (NOK) eksl mva

    Rod end female 3/4" -16 - Right

    kr 426,04 (NOK) eksl mva

    Rod end female 3/8" -24 - Left

    kr 325,26 (NOK) eksl mva

    Rod end female 3/8" -24 - Right

    kr 325,26 (NOK) eksl mva

    Rod end female 5/16" -24 - Left

    kr 215,31 (NOK) eksl mva

    Rod end female 5/8" -18 - Left

    kr 393,97 (NOK) eksl mva

    Rod end female 5/8" -18 - Right

    kr 393,97 (NOK) eksl mva

    Rod end female 7/16" -20 - Left

    kr 348,16 (NOK) eksl mva

    Rod end female 7/16" -20 - Right

    kr 348,16 (NOK) eksl mva
    Filters Close