Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    Uniball cup 10mm to Spherical bearing

    OD - 28mm ID - 22mm Height - 25mm
    kr 157,47 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 12mm to Spherical bearing

    OD - 34mm ID - 26mm Height - 32mm
    kr 190,88 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 14mm to Spherical bearing

    OD - 36mm ID - 29mm Height - 33,5mm
    kr 219,51 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 16mm to Spherical bearing

    OD - 40mm ID - 32mm Height - 35mm
    kr 248,14 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 20mm to Spherical bearing

    OD - 48mm ID - 40mm Height - 35mm
    kr 310,18 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 3/4" to Spherical bearing

    OD - 48,8mm ID - 36,5mm Height - 25,5mm
    kr 186,11 (NOK) eksl mva

    Uniball cup 5/8" to Spherical bearing

    OD - 39mm ID - 30,2mm Height - 20,5mm
    kr 181,33 (NOK) eksl mva

    Universal Sway bar link 225-265mm. - M10

    1.00335.06-S28-25
    Aluminum sway bar with precision machining, High-Strength Steel Alloy ball joint
    kr 477,20 (NOK) eksl mva

    UPPER SPRING SEAT BEARING PLATES

    kr 874,86 (NOK) eksl mva

    VAG / 20MM / 5x100 / 57.1 / ADAPTER - Set of 2 pc.

    1.00159.02-DA-571-20
    Make: Audi, Seat, Skoda, VW - A1, A2, A3 8L, S1, S3, TT 8N, Ibiza, Leon II, Toledo, Fabia, Octavia II, Corrado VR6, Fox, Golf 3 VR6, Golf 3 GTi, New Beetle, Passat B4 VR6, Passat B4, Vento VR6
    kr 1.892,88 (NOK) eksl mva

    VAG / 25MM / 5x100 / 57.1 / ADAPTER - Set of 2 pc.

    1.00159.06-DA-571-25
    Make: Audi, Seat, Skoda, VW - A1, A2, A3 8L, S1, S3, TT 8N, Ibiza, Leon II, Toledo, Fabia, Octavia II, Corrado VR6, Fox, Golf 3 VR6, Golf 3 GTi, New Beetle, Passat B4 VR6, Passat B4, Vento VR6
    kr 1.947,75 (NOK) eksl mva

    VAG Organisk - 21,8x24,2-23N - 228mm.

    1.00126.03-881864999961
    Organisk koblingsplade 21,8x24,2-23N
    kr 3.174,94 (NOK) eksl mva

    881861.999878 - Organisk clutchplate for clutchkit

    881861999878
    Reservedel til clutchkit - Organisk clutchplate
    kr 4.294,76 (NOK) eksl mva

    VAG Zinter - 21,8x24,2-23N - 228mm.

    1.00113.02-881864999987
    Sinter koblingsplade 21,8x24,2-23N
    kr 3.174,94 (NOK) eksl mva

    VW 1.8T AGU/ARZ - Sachs clutch Organisk +30%

    1.00113.01-881864999964
    220mm. 28 tenner. clutch plate
    kr 4.056,17 (NOK) eksl mva

    VW 1.8T AGU/ARZ - Sachs clutch Sintermetall ca. 500nm.

    1.00114.01-881864999962
    220mm. 28 tenner. clutch plate
    kr 3.174,94 (NOK) eksl mva

    VW 1.8T AUQ, APP - Sachs clutch

    Sachs Performance Racing clutch til WV med motorkode AUQ, APP. Sportclutch som holder minst 520 + nm.
    Fra kr 7.317,00 (NOK) eksl mva

    Weld on nut 20mm

    Fits 20mm steel tubes
    kr 66,81 (NOK) eksl mva

    Weld on nut 25mm

    Fits 25mm steel tubes
    kr 66,81 (NOK) eksl mva

    Weld on nut 30mm

    Fits 30mm steel tubes
    kr 71,58 (NOK) eksl mva
    Filters Close