Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    REVERSED HYDRAULIC HANDBRAKE ADD-ON - V2

    1.00132.05-0179
    På denne modellen vender bremsesylinderen fremover.
    kr 1.415,68 (NOK) eksl mva kr 1.232,76 (NOK) eksl mva

    Bremse køle slange med spiral

    Flere varianter
    kr 311,77 (NOK) eksl mva

    Hydraulisk håndbrems 2.0

    1.00126.02-071
    kr 1.043,87 (NOK) eksl mva

    240MM SINTERED CLUTCH DISC 28X35-10N

    1.00103.02-240*10*35 CR6
    GS5-39DZ / Getrag 420 TBAI - Transmittable Torque 600+Nm
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    PMC Gearbox mounts - BMW

    1.00122.08-Gearbox
    Gearbox Mounts - BMW E36 E39 E46 E81 E82 E85 E86 E87 E88 E89 E90 E91 E92 E93 F01 F02 F06 F10 F12 F13 Z3
    kr 349,94 (NOK) eksl mva

    Screw studs - M14x1.5

    1.00115.06-SCREW-M14x1.5
    lengde: 80mm
    kr 44,54 (NOK) eksl mva kr 19,09 (NOK) eksl mva

    Hydraulisk håndbrems "ZeroOne"

    1.00127.02021
    Høykvalitets EU-produksjonsmaster-sylinder.
    kr 1.081,64 (NOK) eksl mva kr 1.002,11 (NOK) eksl mva

    240MM SINTERED CLUTCH DISC 26X29-22N

    1.00307.06-240*29.2-22N CR6
    BMW 125i 130i 325i 330i 530i N52
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    ADJUSTABLE SHORT SHIFTER V3 - All BMW gearboxes - GETRAG/ZF - Silver

    1.00309.03-BMW Shifter
    Shortshifter for BMW
    kr 858,95 (NOK) eksl mva

    Elektronisk line-lock ventil

    1.00151.02-BK
    Meget fin shut off ventil for bremsesystem eller koblingssystem.
    kr 1.240,71 (NOK) eksl mva

    228MM SINTERED CLUTCH DISC 23X29-10N BMW M50 M52 M54

    1.00103.02-228*10*29 CR6
    BMW M50 M52 M54
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    WV G60 Svinghjul - Brukt konvertering på 1.8T / 1.9 TDI-motor - 4,2kg

    1.00331.08-G60
    Passer til følgende girkasser 02J / 02A / 02R.
    kr 1.511,12 (NOK) eksl mva

    REVERSE HYDRAULIC HANDBRAKE

    1.00151.03021
    På denne modellen vender bremsesylinderen fremover.
    kr 1.010,06 (NOK) eksl mva

    Pro hydraulisk håndbrems - Stående med reservoar - Sølv

    1.00314.04-HP-HHB15SL
    En håndbrems i virkelig god kvalitet. Den må monteres loddrett. Den har en tank for væske på sylinderen.
    kr 884,40 (NOK) eksl mva

    Qualitec - Servostyringsbeholder - 0,5 liter

    1.00106.01-GBYX-01004
    Servobeholder
    kr 493,10 (NOK) eksl mva

    SOLID ALUMINIUM SUBFRAME BUSHES - E46 3 SERIES & M3, E85 E86 Z4 & Z4M (4 pak)

    1.00108.05-FS-268
    E46 3 SERIES & M3, E85 E86 Z4 & Z4M (4 pak)
    kr 1.352,06 (NOK) eksl mva

    ADJUSTABLE SHORT SHIFTER V3 - All BMW gearboxes - GETRAG/ZF

    1.00143.05-0158
    Shortshifter for BMW
    kr 1.138,91 (NOK) eksl mva

    Justerbare tårnlagre E36

    1.00155.07-014-E36
    BMW E36- fits also E38 E90
    kr 1.829,25 (NOK) eksl mva kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    Steering Lock Kit for BMW E36

    L5-YZ062 YDKA
    Drift steering lock kit
    kr 4.771,96 (NOK) eksl mva

    BMW E36 E46 Z4 Adjustable Camber arms - BALL JOINT

    1.00335.03-YZ064
    Rear adjustable lower control arms for BMW e36 / e46 / Z4. The product is mainly used to change the rear wheel camber.
    kr 954,39 (NOK) eksl mva
    Filters Close