Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    Hydraulisk håndbrems

    1.00313.03-MP-HHB01BK
    Her er en håndbrems av fin kvalitet. Den kan monteres liggende og stående.
    kr 604,45 (NOK) eksl mva

    HYDRAULIC HANDBRAKE ADAPTER PLATE E30/E36/E46 - Left side

    1.00109.03-092-Driver
    Adaptor for montering af hydraulisk håndbremse i BMW E30/E36/E46
    kr 534,46 (NOK) eksl mva

    Master cylinder 0.625"

    1.00205.02011
    Denne hovedsylinderen er 0,625 "
    kr 566,27 (NOK) eksl mva

    Rod end male M6x1 - Left

    kr 224,28 (NOK) eksl mva

    Toe plates

    1.00306.04-G05
    Raskeste og mest enkle måte å måle toe og camber på.
    kr 1.113,46 (NOK) eksl mva

    Master cylinder 0.625" - Wilwood

    1.00163.01-260-6087
    kr 986,21 (NOK) eksl mva

    Camber arms i bag til BMW E36/E46/Z4

    1.00127.02-0029
    Selges som et sett - 2 stk.
    kr 1.113,46 (NOK) eksl mva

    Lightweight tube bender

    1.00107.03-TUBE
    Et praktisk verktøy for presis bøying av bremseslangen. Laget for rørstørrelser 1/6 "til 1/4".
    kr 413,57 (NOK) eksl mva

    Bremse fordelingsventil / Bremsetryksregulator - Rundt grep

    1.00120.05-MP-PPV05
    Bremsefordelingsventil med rundt grep for å kontrollere trykket til bakbremsene.
    kr 477,20 (NOK) eksl mva

    Rear shock mounts

    1.00127.04062
    kr 629,90 (NOK) eksl mva

    SOLID ALUMINIUM SUBFRAME BUSHES - E36 (4 pak)

    1.00106.04-FS-269
    Subframe Bushes E36 Av Aluminium
    kr 1.145,27 (NOK) eksl mva

    E30/E36 output shaft adapter

    1.00163.02-0061
    Et sæt.
    kr 2.481,42 (NOK) eksl mva

    E36 Differential reinforcement - TYPE 168 differential

    1.00156.03-TYPE-168
    Reinforcement kit.
    kr 473,50 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø76mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 731,70 (NOK) eksl mva

    Bremsevæskebeholder - Gjennomsiktig - 7/16 UNF - Senterforskyvningstilkobling

    1.00102.07-BLC01S
    Bremsevæskebeholder med 7/16 UNF-gjenger. Beholderdiameter: 67 mm. - Lav diameter 79 mm. Beholderhøyde: 73 mm. Total høyde 101mm.
    kr 267,23 (NOK) eksl mva

    Girskift / shortshift til Peugeot 206 306 GTI D Turbo HDI Diesel Citroen Xsara

    1.00108.04-MP-SST02
    Gir presis og stabil girbytte i bilen.
    kr 477,20 (NOK) eksl mva

    E36 compact double brake caliper adapter

    1.00126.05-0053
    kr 1.240,71 (NOK) eksl mva

    Lock nut 3/4" -16

    VS77
    Left
    kr 28,06 (NOK) eksl mva

    Engine mounts - BMW E36 E46 E9X M3 Z4 Z3

    1.00114.04-FS-271
    Engine mounts - BMW E36 E46 E9X M3 Z4 Z3
    kr 788,96 (NOK) eksl mva

    Utløserlager - Sachs performance- 3182 654 150

    1.00159.02-3182 654 150
    Utløserlager fra Sachs som passer på eks. TFSI,
    kr 827,14 (NOK) eksl mva
    Filters Close