Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    E30/E36 output shaft adapter

    1.00163.02-0061
    Et sæt.
    kr 2.477,08 (NOK) eksl mva

    Lock nut 3/4" -16

    VS77
    Left
    kr 28,01 (NOK) eksl mva

    E36 compact double brake caliper adapter

    1.00126.05-0053
    kr 1.238,54 (NOK) eksl mva

    Rubber sealing boot M14-M18 (5/8" 3/4")

    kr 119,09 (NOK) eksl mva

    Servostyringsbeholder - LS1 Power steering reservoir - 1 liter

    1.00103.06-PWA6076
    Servobeholder
    kr 674,84 (NOK) eksl mva

    Girskift / shortshift til Peugeot 206 306 GTI D Turbo HDI Diesel Citroen Xsara

    1.00108.04-MP-SST02
    Gir presis og stabil girbytte i bilen.
    kr 476,36 (NOK) eksl mva

    Justerbare tårnlagre E46

    1.00127.05-E46
    BMW E46
    kr 1.263,94 (NOK) eksl mva

    BMW 3 Series 3rd Gen (Rear Integrated) E36 32 steps adjustable monotube coilover

    BMW006
    Performance shock absorber with arms
    kr 8.733,28 (NOK) eksl mva

    BMW E36 - Sachs pressfot - 883082.999731

    1.00114.02-883082999731
    Diameter [mm]: 240- Parameter: M228X / 240
    kr 4.525,43 (NOK) eksl mva

    ON / OFF-ventil med M10x1 til for eksempel bremserør - Sølv

    1.00207.06051
    Brukes ofte til direkte montering av bremserør.
    kr 571,63 (NOK) eksl mva

    Front control arms adjustable “lollipops” BMW E30 / E36

    1.00127.05-0081
    Kraftige justerbar bærearmsbøsning i for.
    kr 1.460,84 (NOK) eksl mva

    BMW E36 E46 Z4 Adjustable Camber arms

    1.00335.03-YZ061
    Rear adjustable lower control arms for BMW e36 / e46 / Z4. The product is mainly used to change the rear wheel camber.
    kr 952,72 (NOK) eksl mva

    REAR TRAILING ARM MOTORSPORT BUSHING E36/E46

    1.00126.03-103
    Højkvalitets trailing bushing
    kr 1.706,96 (NOK) eksl mva

    Sachs pressfot - 883082 999645 - 228mm.

    1.00122.02-883082 999645
    Pressfot
    kr 4.058,59 (NOK) eksl mva

    Bremsevæskebeholder - lang modell

    1.00206.10051
    Bremsevæskebeholder med 7/16-24 UNF-gjenger. Beholderdiameter: 50,5 mm. - Lav diameter 50,5 mm. Beholderhøyde: 77 mm. Total høyde 129mm.
    kr 269,94 (NOK) eksl mva

    228MM SINTERED CLUTCH DISC - 20,3x22,2-28N

    1.00349.02-228*22.1-28N CR6
    Diameter [mm]: 228 - Number of Teeth: 28 - Hub Profile: 20,3x22,2-28N
    kr 1.263,94 (NOK) eksl mva

    Rod end male M6x1 - Right

    kr 228,65 (NOK) eksl mva

    Tilton OT-II Series Metallic Clutch Disc Packs 64185-2-ABA-52

    1.00126.06-64185-2-ABA-52
    Clutch Disc, OT-II Series, Metallic, 35mm - 10-spline, 7.250 in. Diameter, Set of 3
    kr 5.074,83 (NOK) eksl mva

    Qualitec - Master Cylinder - 0,75 "

    1.00142.04031
    Master sylinder til bremser i utrolig høy kvalitet.
    kr 628,80 (NOK) eksl mva

    Justerbare tårnlagre E30/E34/E32/E24/E28

    1.00156.04-014-E30
    BMW E30/E34/E32/E24/E28
    kr 1.906,43 (NOK) eksl mva kr 1.476,72 (NOK) eksl mva
    Filters Close