Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    Qualitec - Master Cylinder - 0,75 "

    1.00142.04031
    Master sylinder til bremser i utrolig høy kvalitet.
    kr 629,90 (NOK) eksl mva

    37° Flare tool

    1.00137.01-GBKI02502-37
    Dette verktøyet på 37° vil fungere
    kr 1.216,85 (NOK) eksl mva

    Parking lock valve - ON/OFF ventil - Line-lock

    1.00122.03-BKI08703
    Meget fin avstengningsventil for bremsesystemet.
    kr 668,07 (NOK) eksl mva kr 604,45 (NOK) eksl mva

    ULTRALIGHT ALUMINIUM HYDRAULIC HANDBRAKE

    1.00163.01-93
    Simple design.
    kr 2.171,24 (NOK) eksl mva

    BMW short shifter

    1.00148.02-0049
    BMW girkasser / ZF
    kr 1.590,65 (NOK) eksl mva kr 1.399,77 (NOK) eksl mva

    BMW 3 Series 3rd Gen (Rear Integrated) E36 32 steps adjustable monotube coilover

    BMW006
    Performance shock absorber with arms
    kr 8.748,59 (NOK) eksl mva

    BMW E36 - Sachs pressfot - 883082.999731

    1.00114.02-883082999731
    Diameter [mm]: 240- Parameter: M228X / 240
    kr 4.533,36 (NOK) eksl mva

    Wilwood Residual Pressure Valve - New Style w/ Fittings - 2# / Blue

    V82-260-13783
    Fortryksventil på 2 psi til brug på skivebremser for at elimenere pedal vandring.
    kr 407,21 (NOK) eksl mva

    Pro hydraulisk håndbrems - Stående - Blå / Svart

    1.00149.01041
    Blå underbeslag - Svart på loddrett håndtak
    kr 884,40 (NOK) eksl mva

    Spec SR20DET Stage 3 Clutch Kit Rear Wheel Drive - SN333

    SN333
    kr 5.344,59 (NOK) eksl mva

    REAR TRAILING ARM MOTORSPORT BUSHING E36/E46

    1.00126.03-103
    Højkvalitets trailing bushing
    kr 1.709,95 (NOK) eksl mva

    Bremsevæskebeholder - lang modell

    1.00206.10051
    Bremsevæskebeholder med 7/16-24 UNF-gjenger. Beholderdiameter: 50,5 mm. - Lav diameter 50,5 mm. Beholderhøyde: 77 mm. Total høyde 129mm.
    kr 270,41 (NOK) eksl mva

    E46 3.0 BOLT IN TWIN BRAKE CALIPER ADAPTER

    1.00140.02-095
    BMW E36/E46 bolt Twin brake caliper adapter
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    Hydraulisk håndbrems - Qualitec CNC

    1.00147.01-GBKI08720
    En superfet hydraulisk håndbrems i veldig god kvalitet.
    kr 1.558,84 (NOK) eksl mva

    HYDRAULIC HANDBRAKE ADD-ON - With container

    1.00147.01-0156CO
    High quality hand break with tank
    kr 1.753,70 (NOK) eksl mva

    E36 Twin brake caliper adapter

    1.00123.08-E36 DC
    kr 318,13 (NOK) eksl mva

    WV G60 svinghjul - boltsett M10x1x19.5

    1.00205.11011
    Inkluderer 6 skruer
    kr 248,14 (NOK) eksl mva kr 206,78 (NOK) eksl mva

    Lock nut M12x1,5

    VS125
    Right
    kr 24,05 (NOK) eksl mva

    BMW CAMBER & CASTER PLATES - E6X - E8X - E9X

    1.00330.03-CP11
    BMW E60 E61 E81 E82 E87 E88 E90 E91 E92 E93
    kr 1.393,41 (NOK) eksl mva
    Filters Close