Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    1.8T / 1.9 TDI / 2.0 - Enkelmassesvinghjul - Lettvekt

    1.00109.04-003071000141
    Svinghjul for VAG
    kr 7.476,07 (NOK) eksl mva

    1.9 TDI / 2.0 TDI / TFSI / FSI / 2.0 R - Enkelmassesvinghjul - Lettvekt

    1.00113.01-003071999625
    Svinghjul for VAG
    kr 7.476,07 (NOK) eksl mva

    Koblingsskive - SACHS Racing

    1.00331.02-228*22.1-28N OR
    Diameter [mm]: 228 - Number of Teeth: 28 - Hub Profile: 20,3x22,2-28N Rigid clutch disc with sintered metal plates
    kr 1.107,09 (NOK) eksl mva

    228MM Special ORGANIC Clutch DISC 23X29-10N

    1.00349.02-228*28.6-10N OB
    BMW M50 M52 M54 GETRAG S5D-250 5-speed
    kr 1.107,09 (NOK) eksl mva

    240MM Sintered clutch disc 21,8x24,2-23N - VAG

    1.00103.02-240*24,3-23N CB6
    AUDI Volkswagen Seat
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    240MM SINTERED CLUTCH DISC 32,5X35-26N

    1.00331.04-BMW 240-32.5*35*26N
    BMW M57N M57N2 GS6-53DZ code HGD / HGU
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    Koblingsskive - SACHS Racing

    1.00342.02-240*24.3-23N OB
    Diameter [mm]: 228 - Number of Teeth: 28 - Hub Profile: 20,3x22,2-28N Rigid clutch disc with sintered metal plates
    kr 1.107,09 (NOK) eksl mva

    240MM Special ORGANIC Clutch DISC 23X29-10N

    1.00349.02-240*28.6-10N OB
    Transmittable Torque 530+Nm
    kr 1.107,09 (NOK) eksl mva

    240MM Special ORGANIC Clutch DISC 28X35-10N

    1.00303.06-240*35-10N OB
    GS5-39DZ / Getrag 420 TBAI - Transmittable Torque 530+Nm
    kr 1.107,09 (NOK) eksl mva

    45° Flare tool

    Dette verktøyet på 45 ° vil fungere
    kr 1.345,69 (NOK) eksl mva

    ACT 07-09 BMW 135/335/535/435/Z4 N54 XT/Perf Street Sprung Clutch Kit

    BM14-XTSS
    Must be used with ACT flywheel.
    kr 10.100,65 (NOK) eksl mva

    ACT 07-09 BMW 335i N54 P/PL Xtreme Clutch Pressure Plate

    B015X
    Pressure plate bolts included (M8 X 1.25 x 15mm).
    kr 7.317,00 (NOK) eksl mva

    ADJUSTABLE BMW SELECTOR ROD V2

    0222
    kr 715,79 (NOK) eksl mva

    Adjuster 1/2" -20

    kr 281,55 (NOK) eksl mva

    Adjuster 3/4" -16

    kr 281,55 (NOK) eksl mva

    Adjuster 5/8" -18

    kr 281,55 (NOK) eksl mva

    ALUMINIUM ADJUSTABLE SELECTOR ROD - 125-160mm

    0225 - 125-160mm
    kr 827,14 (NOK) eksl mva

    ALUMINIUM ADJUSTABLE SELECTOR ROD - 160-220mm

    0225 - 160-220mm
    kr 827,14 (NOK) eksl mva

    ALUMINIUM ADJUSTABLE SELECTOR ROD - 205-280mm

    0225 - 205-280mm
    kr 827,14 (NOK) eksl mva

    Aluminium Wheel nuts - M12*1.25 - Black

    Total length 52mm.
    kr 23,86 (NOK) eksl mva
    Filters Close