Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Driveline

    Svinghjul, Racer clutch & sportsclutch


    Svinghjul og kobling har funksjonen til å overføre motorens kraft fra veivaksel/svinghjul til clutchplaten som er tilkoblingen til girkassen via den høye giraksel. På svinghjulet er en startring utstyrt med "tenner" som stjernemotoren går i inngrep når man starter motoren. Svinghjulet avleder også en viss mengde varme mellom inn- og utkobling. Kjøring du f.eks. drift, må mye varme avledes. Jo tyngre svinghjul du har, jo mer stabilt er motoren tomgang og jo lettere er det å starte. Men hvis du får et lett svinghjul i motoren, kan det være vanskelig å starte bilen, da det ikke er masse for å holde motorens omdreininger. Du får imidlertid mer fart og mer kraft, da motoren ikke må trekke svinghjulet opp i fart.

    Clutchplaten er den som er koblet til girkassen gjennom den høye giraksel. Det er fastkjørt mellom svinghjulet og trykkfoten. Trykkfoten er den som aktiveres av clutchpedalen, og når den aktiveres, blir det lettere å trykke og gir plass til at clutchplaten ikke følger med svinghjulet og trykkfoten rundt. - Dermed frakobling og du står stille eller kan skifte gir.

    En sport/racer clutch plate kan være belagt med organisk materiale blandet med sintret metall eller rent sintmetall. Rent sintemetall gir deg en hard tilkobling (ON / OFF). Men kan holde mer kraft. Kraften som kan føres gjennom systemet, er en blanding av diameteren på clutchskiven, trykket på trykkfoten og typen av belegg.

    Det som forårsaker at en clutch glir, er dreiemomentet som er påført fra motoren. Dreiemomentet er et tegn på for mye motor dreiing/pressing. Det er en forskjell i hvor mye en originalkobling kan håndtere, noen kan håndtere svært lite, andre en kraftig økning. Spør andre som har stilt inn din spesielle type motor.

    En multi-plate clutch er også et alternativ, men disse er svært kostbare. De ligger ofte rundt 10.000 +
    Nedenfor finner du noen av koblingene vi selger. Vi kan tilby racer clutcher for nesten alle bilmerker og modeller. Du er sikker på å få en clutch i høyeste kvalitet når du kjøper på Qualitec.no

    Ofte kan du velge mellom en zintermetallclutch eller en organisk clutch med zintermetall i. Den mest effektive racing clutch er en zintermetall clutch, men det tar også "hard" av, og du kan ikke koble "mykt" til. Derfor er en organisk clutch mer mild. Hvis du ikke finner en for din modell, kan du alltid kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne en.

    Sorter etter

    BMW E36 E46 Z4 Upper Adjustable Camber arms - BALL JOINT

    1.00336.05-YZ364
    Rear adjustable upper control arms for BMW e36 / e46 / Z4. The product is mainly used to change the rear wheel camber.
    kr 986,21 (NOK) eksl mva

    BMW E36 Rear Toe Arms With Bucket Delete

    1.00337.07-YZ260
    For True Coilovers Setup Only
    kr 954,39 (NOK) eksl mva

    BMW E36/E46 ADJUSTABLE UPPER ARMS

    1.00156.04-0133
    Selges som et sett - 2 stk.
    kr 1.908,78 (NOK) eksl mva kr 1.192,99 (NOK) eksl mva

    BMW E46 ALUMINIUM DIFFERENTIAL BUSHING SET

    kr 1.145,27 (NOK) eksl mva

    BMW E46 Rear Toe Arms With Bucket Delete

    1.00350.08-YZ261
    For True Coilovers Setup Only
    kr 954,39 (NOK) eksl mva

    BMW E8X & E9X ADJUSTABLE Rear Camber Arm(Rear Side)

    1.00336.04-YZ067
    Rear Camber Arm(Rear Side) for BMW E81/E82/E84/E87/E88/E90/E91/E92/E93
    kr 1.192,99 (NOK) eksl mva

    BMW E8X & E9X ADJUSTABLE REAR CAMBER CONTROL ARM KIT

    YZ067+YZ068+YZ069
    Camber Arm KIT for BMW E81/E82/E84/E87/E88/E90/E91/E92/E93
    kr 3.334,01 (NOK) eksl mva

    BMW E8X & E9X Rear Toe Control Arm

    1.00336.04-YZ069
    Rear Toe Control Arm for BMW E81/E82/E84/E87/E88/E90/E91/E92/E93
    kr 1.192,99 (NOK) eksl mva

    BMW E8X & E9X Rear Trailing Arm

    1.00335.06-YZ068-kopier
    Rear Trailing Arm for BMW E81/E82/E84/E87/E88/E90/E91/E92/E93
    kr 954,39 (NOK) eksl mva

    BMW E8X & E9X Rear Upper Arm (Front Side)

    1.00335.06-YZ068
    Rear Upper Arm (Front Side) for BMW E81/E82/E84/E87/E88/E90/E91/E92/E93
    kr 1.192,99 (NOK) eksl mva

    BMW E90 Differential reinforcement - TYPE 168L differential

    Reinforcement kit.
    kr 795,33 (NOK) eksl mva

    BMW E90 Differential reinforcement - TYPE 188L differential

    Reinforcement kit.
    kr 795,33 (NOK) eksl mva

    BMW E90 Differential reinforcement - TYPE 215L differential

    Reinforcement kit.
    kr 795,33 (NOK) eksl mva

    BMW M3 (Rear Integrated) E46 98-05

    BMW065
    Performance shock absorber with arms
    kr 8.748,59 (NOK) eksl mva

    BMW M30 clutchplate - Sintermetal

    1.00128.01-881864.999943
    Clutchplate - 10 tenner (23x29mm)
    kr 2.920,44 (NOK) eksl mva

    BMW M30 pressfot - [883082.999698]

    1.0030.01-883082999698
    Pressfot
    kr 3.543,98 (NOK) eksl mva

    Bracket to Rod end.

    Can weld or bolted to the chassis.
    kr 133,61 (NOK) eksl mva

    Brake line flare tool

    Konveks og konkav laget på den enkleste måten. Bremseslangen klemmes inn i holderen, du finner en hammer og høyre dorn, og deretter treffer du høyre krage på bremsepipen.
    kr 1.288,43 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø102mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 827,14 (NOK) eksl mva

    Break cooler kit Ø89mm. - Incl. 1 meter hose

    kr 814,41 (NOK) eksl mva
    Filters Close