Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turbolader utenom det vanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløselig knyttet til turboladets historie. Garretts lidenskap for teknikk og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 ble han Lockheeds 29. ansatt.
    Imidlertid hadde han en ambisjon om å drifte sin egen transportør, og 21. mai 1936 opprettet han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et ett-roms kontor i Los Angeles. På slutten av 1930-tallet ble selskapets første produkt, en full-aluminium intercooler for fly, ferdigstilt. På slutten av 1940-tallet, etter andre verdenskrig, ga ATSC et stort hopp på NYSE (New York Stock Exchange). 1950-tallet markerte Garretts diversifisering og ekspansjon. Selskapets erfaring og kunnskap og romfartsdesign støttet utviklingen av selskapets landbaserte virksomhet, og snart ble Garrett-navnet synonymt med motorforstørrelse i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynner i 1954 da Garretts T15-sving ble parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngitte Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket ble den første turboladede produksjonsbilen i 1962, ble virkningen av teknologien i stedet gjenkjent i kommersielle kjøretøy da John Deere i 1967 valgte Garrett T04 turbo som skal brukes som standard turbo i deres serie av gårdstraktorer. På dette tidspunktet trodde folk at det var et skritt som kunne ødelegge omdømmet til John Deere, og derfor fulgte hele bransjen nøye med.
    Det var først på 1990-tallet at det ble mainstream over hele verden å ha turbokraft, da Garretts nye variabelt dyseturbinteknologi (VNT) gjorde det mulig for en Fiat Croma fra 1991 å justere avgassstrømmen til ledelsen på spesifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parret VNT-teknologi med sin 1,9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lansering i 1995, ble den symbiotiske passformen mellom turbolader og direkte innsprøytning av dieseldrevne motorer bekreftet. Dette resulterte i at evolusjonen ble revolusjon.

    Sorter etter

    713673-9006S - Turbo Orginal Garrett turbolader

    Eks. depositum
    kr 6.827,84 (NOK) eksl mva

    740611-5002S - Turbo Orginal Garrett turbolader

    Eks. depositum
    kr 6.827,84 (NOK) eksl mva

    Alle Garrett T3 turbine housings and Borg Warner EFR 7064/7670 B-Type turbine

    1.00165.02-14000
    Vanlig jern - passer til pakning 1400G
    kr 349,33 (NOK) eksl mva

    Turbo - 400 hk Garrett GT32

    1.00150.06-452233-5004S-kopier
    Turbo passer til 2 - 3,5 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator
    kr 6.192,69 (NOK) eksl mva

    Turbo - 300 hk Garrett GT2560R - 836023-5003S

    1.00155.01-836023-5003s-kopier
    Turbo passer 1,3 - 2,2 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator. Effektiv tuning opptil 300 hk.
    kr 8.892,06 (NOK) eksl mva kr 7.717,04 (NOK) eksl mva

    Divided T4 on Garrett GT3788/GT4088R/GTX4088/GT4094R/GT4202R GT4294R/GT4508R/GTX4508R - Borg Warner EFR 7064/7670 D/C/G type

    1.00156.05-14420
    Alminnelig jern - passer til pakning 1442G
    kr 595,45 (NOK) eksl mva

    Garrett GT/GTX42 T6 turbine equipped turbos

    1.00160.01-14430
    Alminnelig jern - passer til pakning 1443G
    kr 603,39 (NOK) eksl mva

    Garrett GT30 and GT35 models (Divided/Twin Scroll)

    1.00155.03-1391
    Passer til klemmen 1416C
    kr 394,43 (NOK) eksl mva

    Garrett GT30/35 4-Bolt til 3" V-Band Adapter

    1.00204.10051
    inkluderer ikke parringsflens, festemidler og klemmer.
    kr 955,39 (NOK) eksl mva

    Garrett GT30 / GT35 4 Bolt til V-bånd, flensadapter

    1.00159.01-11742
    GT30 / 35 4-Bolt for V-Band Adapter Flange Kit for 3 "O.D. downpipe (inkluderer adapterflens, parringsflens, V-Band og klemmer)
    kr 1.175,02 (NOK) eksl mva

    Garrett GT3271 turbin

    Alminnelig jern - passer til pakning 1445G
    kr 349,33 (NOK) eksl mva

    Garrett GT4088 703457-2 - Turbo outlet flange

    1.00134.00 - 19854
    Rustfritt stål
    kr 591,64 (NOK) eksl mva kr 285,82 (NOK) eksl mva

    GARRETT GTX2860R GEN II 200-475 HK A / R 0,64 - 856800-5003S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 13.655,67 (NOK) eksl mva

    GARRETT GTX3071R GEN II - 340-650PS - T3 - 856801-5006S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 16.508,44 (NOK) eksl mva kr 15.046,64 (NOK) eksl mva

    GARRETT GTX3071R GEN II - 340-650PS - T3 1.06A / R - 856801-5004S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 16.508,44 (NOK) eksl mva kr 15.046,64 (NOK) eksl mva

    Garrett GTX3071R GEN II 340-650PS 0.82 A/R - 856801-5005S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 16.508,44 (NOK) eksl mva kr 15.046,64 (NOK) eksl mva

    Garrett GTX3071R GEN II 340-650PS T3 1.06a / R - 856801-5016S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 16.508,44 (NOK) eksl mva kr 15.237,19 (NOK) eksl mva

    Garrett GTX3076R GEN II 400-750PS T3 1.06a / R - 856801-5025S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 16.508,44 (NOK) eksl mva kr 15.237,19 (NOK) eksl mva

    GARRETT GTX3576R GEN II - 400-750PS - 856801-5047S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 18.489,14 (NOK) eksl mva kr 17.587,23 (NOK) eksl mva

    GARRETT GTX3576R GEN II - 400-750PS - T3 1.06A / R V-BAND - 856801-5046S

    kr 18.489,14 (NOK) eksl mva kr 17.587,23 (NOK) eksl mva