Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Garrett

    Garrett - Turbolader utenom det vanlige.

    Navnet John Clifford Garrett er uløselig knyttet til turboladets historie. Garretts lidenskap for teknikk og luftfart var tydelig fra en tidlig alder, og i 1928 ble han Lockheeds 29. ansatt.
    Imidlertid hadde han en ambisjon om å drifte sin egen transportør, og 21. mai 1936 opprettet han Aircraft Tool and Supply Company (senere Garrett Supply Company) på et ett-roms kontor i Los Angeles. På slutten av 1930-tallet ble selskapets første produkt, en full-aluminium intercooler for fly, ferdigstilt. På slutten av 1940-tallet, etter andre verdenskrig, ga ATSC et stort hopp på NYSE (New York Stock Exchange). 1950-tallet markerte Garretts diversifisering og ekspansjon. Selskapets erfaring og kunnskap og romfartsdesign støttet utviklingen av selskapets landbaserte virksomhet, og snart ble Garrett-navnet synonymt med motorforstørrelse i bilindustrien.

    Historien om Turbo begynner i 1954 da Garretts T15-sving ble parret med Caterpillars D9-crawler. Selv om den passende navngitte Oldsmobile Jetfire Turbo Rocket ble den første turboladede produksjonsbilen i 1962, ble virkningen av teknologien i stedet gjenkjent i kommersielle kjøretøy da John Deere i 1967 valgte Garrett T04 turbo som skal brukes som standard turbo i deres serie av gårdstraktorer. På dette tidspunktet trodde folk at det var et skritt som kunne ødelegge omdømmet til John Deere, og derfor fulgte hele bransjen nøye med.
    Det var først på 1990-tallet at det ble mainstream over hele verden å ha turbokraft, da Garretts nye variabelt dyseturbinteknologi (VNT) gjorde det mulig for en Fiat Croma fra 1991 å justere avgassstrømmen til ledelsen på spesifikke motorkrav.
    Da Volkswagen-Audi parret VNT-teknologi med sin 1,9L-dieselmotor til Frankfurt Motor Show-lansering i 1995, ble den symbiotiske passformen mellom turbolader og direkte innsprøytning av dieseldrevne motorer bekreftet. Dette resulterte i at evolusjonen ble revolusjon.

    Sorter etter

    Garrett GTX3576R GEN II 400-750PS T3 1.06 A / V V-bånds kulelager keramisk kulelager - 856801-5046S

    Komplett turbolader med turbinhus.
    kr 18.521,57 (NOK) eksl mva

    Garrett nippel 7/16-24 UNF--> AN4 - Svart alu

    1.00205.01052
    Passer til Garrett turbolader med 7/16-24 UNF
    kr 111,35 (NOK) eksl mva

    Pakning til Garrett GT3271R

    1.00155.03-1420G
    kr 238,60 (NOK) eksl mva

    Tial Turbines for Garrett GT/GTX 28/30/35 center cartridges

    1.00155.04-1416
    Passer til klemmen 1416C
    kr 395,12 (NOK) eksl mva

    Turbo - 1000 hk Garrett GT42

    Garrett GT42 turbo passer til 2,2 til 8 liter motor. Med denne turboen er det ingen wastegate og aktuator. Opptil 1000 hk.
    kr 16.701,86 (NOK) eksl mva kr 10.969,14 (NOK) eksl mva

    Turbo - 260 hk Garrett GT2554R - 471171-5003S

    1.00122.00-836023-5001S
    Turbo passer 1,3 - 2,2 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator. Effektiv tuning opp til 260hk.
    kr 8.748,59 (NOK) eksl mva

    Turbo - 300 hk Garrett GT2560R - 836023-5003S

    1.00155.01-836023-5003s
    Turbo passer 1,3 - 2,2 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator. Effektiv tuning opptil 300 hk.
    kr 8.907,66 (NOK) eksl mva kr 7.730,57 (NOK) eksl mva

    Turbo - 320 hk Garrett GT2860RS - 836026-5014S

    1.00130.01-836026-5014S
    Turbo passer til 1,4 til 2,3 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator. Opptil 320 hk.
    kr 9.537,56 (NOK) eksl mva

    Turbo - 340hk Garrett GT2860RS - 836026-5013S

    1.00127.08-836026-5013S
    Turbo passer 1,3 - 2,2 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator
    kr 9.702,98 (NOK) eksl mva

    Turbo - 350 hk Garrett T3 / 4

    452059-0001
    Turbo passer 1,8 - 3 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator. Opptil 350 hk.
    kr 15.111,21 (NOK) eksl mva kr 11.382,71 (NOK) eksl mva

    Turbo - 400 hk Garrett GT32

    1.00122.02-452233-5005S
    Turbo passer til 2 - 3,5 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og aktuator
    kr 6.998,87 (NOK) eksl mva

    Turbo - 400 hk Garrett GT32

    Turbo passer 1,8 - 3 liter motor. Med denne turboen er det ingen wastegate og aktuator
    kr 11.134,57 (NOK) eksl mva kr 8.544,99 (NOK) eksl mva

    Turbo - 410hk Garrett GT2876R - 705330-5002S

    Turbo passer til 1,4 til 2,3 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og ingen aktuator.
    kr 10.937,33 (NOK) eksl mva

    Turbo - 420 hk Garrett GT3071R - 700382-5003S

    Turbo passer 1,5 til 2,5 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og ingen aktuator
    kr 10.110,19 (NOK) eksl mva

    Turbo - 460hk Garrett GT2871R - 836026-5021S

    1.00156.01-836026-5021S
    Turbo passer 1,3 - 2,2 liter motor. Med denne turboen er det wastegate og ingen aktuator
    kr 11.293,64 (NOK) eksl mva

    Turbo - 475hk Garrett GT2871R - 836026-5020S

    1.00131.01-836026-5020S
    Turbo passer til 1,4 til 2,3 liter motor. Med denne turboen er det et wastegate og aktuator. Opptil 475 hk.
    kr 11.293,64 (NOK) eksl mva

    Turbo - 480 hk Garrett GT3071R - 700382-5020S

    kr 10.110,19 (NOK) eksl mva

    Turbo - 600 hk Garrett GT3582R - 836033-5002S

    Turbo passer til 2,0 til 4,5 liter motor. Med denne turboen er det ingen wastegate og aktuator
    kr 12.971,78 (NOK) eksl mva

    Turbo - 700 hk Garrett GT40

    Turbo passer til 2 - 4 liter motor. Med denne turboen er det ingen wastegate og aktuator. Opptil 700 hk.
    kr 15.111,21 (NOK) eksl mva kr 7.794,20 (NOK) eksl mva

    Turbo Discharge Flange for Tial and Garrett Housings on G-Series 25/30/35 & GTX30/35 V-Band Style T304 SS

    1.00122.07-1415
    (G-Series G25/G30/G35 & GTX30/35) – Stainless Steel
    kr 299,04 (NOK) eksl mva