Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordeler

    Når du bygger en motor, må du ha et godt utgangspunkt med en solid motorblokk, den må kunne opprettholde ønsket effekt, eller kunne oppgraderes for å opprettholde strømmen, for eksempel ved å montere en spenningsplate nederst på motoren på lagerbukkene. Vær også oppmerksom på om blokken kan avkjøles riktig slik at den siste sylinderen ikke er varmere enn de fremste. Vevet som sitter i motoren har en viss slaglengde, som kan økes i spesielle tilfeller, men det er ikke noe du bare fikser på. I enkelte tilfeller kan du imidlertid finne en veivtapp fra f.eks. en dieselmotor som kan ha lengre slangelengde. Du bør imidlertid være oppmerksom på at du ikke må overskride en stempelhastighet på 20 m/sek, og som følge av at motoroljen mister sin smøreevne, kan enkelte motoroljer være konstruert for å motstå høyere stempelfart. Slaglengden av veivtappen gir grunnlag for motorvolumet sammen med sylinderboringen. Du vil ofte endre stempelstengene hvis de er laget av støpejern, og dersom de ikke er perfekt designet for omdreininger og høy belastning mellom stempel og veivtapp. Hvis motoren krever flere omdreininger enn standard, må du sørge for at den hvertfall er balansert riktig, og at den er holdbar nok, ofte kalt en smidd veivtapp. Det er flere alternativer for oppgradering av den originale veivtapp som skal smis, men vi vil ikke gå inn på dette her. 

    Vil du ha mer effekt og omdreininger, vil du ofte også ha installert smidde stempler. Smidde stempler er laget i annet materiale og gjøres ofte også lettere enn originale stempler, og derfor kan mer forbrenningstrykk oppnås, så vel som den høyere stopp/startkraft stemplet har i hver ende av sylinderen.
    Når du installerer de nye motordelene, må du ha motorblokknivået kuttet, sylinderen må bores opp, og det er en god ide å få balansert svinghjulskobling og veivtapp sammen. En god idé kan også være å få veivtappens lagerbukker, slik at veivtappen går veldig bra rundt. Du kan få motorrenoveringsfirmaet til å skille motorblokken for deg, eller så kan du gjøre det selv. Rengjøring av motorblokken etter boring må alltid gjøres på sylinderfirmaet som gjør boringen, ellers kan du ikke være sikker på at all smuss er borte - de kan sitte i små kroker. Vi anbefaler at selskapet som gjør renoveringen står for å montere motoren, slik at du har garantien på plass. Men du må være oppmerksom på at det finnes både gode og dårlige selskaper, så undersøk div. forum eller spør bekjente.

    Stempelhastighet (m/sek) = slaglengde x 2 x o/m / 60.000

    Her finner du alt i motordeler til biler online. Vi har alltid et godt tilbud for deg, og hvis du ikke finner det du leter etter, kan du skrive til oss, og vi vil gjerne hjelpe deg med å skaffe det. Nedenfor finner du alle motordeler til biler her på nettbutikken.

    Sorter etter

    Lagre for veivaksel VAG 1.8T / 2.0 TFSI - 5M1644H-STD

    1.00139.07-5M1644H-STD
    1 sett.
    kr 858,95 (NOK) eksl mva

    Audi / VW 1.6 1.8 2.0 ACL Race connecting rod bearings 4B1606H-STD

    1.00139.06-4B1606H
    Audi / VW – 1.6 1.8 2.0 (2V, 4V, 5V, Turbo applications, 1983-2003)
    kr 629,90 (NOK) eksl mva

    ARP Ultra Torque lube 10 oz. pouch

    1.00123.08-100-9910
    kr 349,94 (NOK) eksl mva

    BMW M50, M52 og S50 / S52 (US Spec) - ARP Toppbolter

    1.00139.02021-201-4302
    Toppbolter BMW M50, M52 og S50 / S52 (US Spec)
    kr 3.174,94 (NOK) eksl mva

    3/8" stempelstangsbolter - SPA turbo

    1.00204.09051
    Sterke bolte til H-profil stempelstenger eller upgrade til orginal stempelstenger.
    kr 120,89 (NOK) eksl mva kr 63,63 (NOK) eksl mva

    ACL Flexigauge PrecisionStripRed 0.051-0.152 mm. clearence (Mærkeblåt)

    1.00126.02-AR-1-(RR-1)
    kr 294,27 (NOK) eksl mva

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D84,5m

    1.00139.08051
    330012R
    kr 3.022,24 (NOK) eksl mva

    ACL Main Bearing Shell BMW M20/50/52/54 Std.

    1.00122.03-7M1532H-STD
    1 sett. 7M1532H
    kr 1.978,77 (NOK) eksl mva

    Toppakning til 1.8T

    1.00138.04-0470036
    Ståltoppakning til VAG 1.8T
    kr 507,74 (NOK) eksl mva

    ARP Ultra Torque lube 0.5 oz. pouch

    1.00206.07024
    kr 63,63 (NOK) eksl mva

    K1 - BMW 135mm - H-profil stempelstenger

    1.00138.01-005AX17135
    Kvalitets H-profil stempelstenger som er laget i 4340 stål og bearbeidet i CNC maskiner.
    kr 7.310,64 (NOK) eksl mva

    Mercedes Benz OM606 - Connecting Rods

    1.00143.05-OM606-RODS
    I-beam conrods - Includning bolts - Set of 6 pc.
    kr 7.469,71 (NOK) eksl mva

    BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) & 3.2L (S52US) inline 6 - ARP Main stud kit - 201-5000

    1.00139.03061
    Bolter for lagerbukker for BMW 2.5L (M50), 2.8L (M52) og 3,2L (S52US) inline 6
    kr 1.966,05 (NOK) eksl mva

    BMW M52B28 2.8 Ltr 24V 6 cyl. 8.0:1 (BTO) - 84mm.

    1.00139.00-WKE119M84
    WKE119M84
    kr 9.384,85 (NOK) eksl mva

    Cometic BMW M50B25/M52B28 ENGINEE 85mm.070" MLS-5 325.525.32 (1.78mm.)

    1.00139.08061
    WC4328-070
    kr 3.302,20 (NOK) eksl mva kr 3.022,24 (NOK) eksl mva

    ARP VW 1.8 Ltr turbo 20V M10 (without tool) HSK-ARP2000 - 204-4103

    1.00139.03021
    Støttebolter
    kr 3.022,24 (NOK) eksl mva

    Brian Crower Toyota 2JZGTE/Lexus 2JZGE 33.6mm Intake Valves - BC3300

    1.00148.01-BC3300
    Set of 12
    kr 3.181,31 (NOK) eksl mva

    ARP 7/16in-20 12 point Nut Kit (Pack of 2)

    1.00123.03-300-8323
    kr 79,53 (NOK) eksl mva

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D 87mm

    1.00146.03-330014R
    kr 3.130,41 (NOK) eksl mva

    ARP VAG VR6 2.8L & 2.9L - Toppbolter 204-4705

    1.00159.02-204-4705
    Toppbolter for VAG VR6 12 ventil
    kr 3.658,50 (NOK) eksl mva kr 3.181,31 (NOK) eksl mva

    Cometic Head Gasket BMW M50B25/M52B28 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08011
    WC4328-120
    kr 3.556,70 (NOK) eksl mva kr 3.340,37 (NOK) eksl mva

    ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (without tool) head bolt kit - 204-3901

    1.00139.03011
    Alm. type bolter
    kr 2.099,66 (NOK) eksl mva

    VW GOLF 2.8 VR6 24V ARP CYLINDER HEAD STUD KIT 204-4VR6

    1.00158.00-204-4VR6
    ARP cylinder head stud kit M11 - VW Golf - 2.8 24V VR6
    kr 3.811,21 (NOK) eksl mva

    Cometic Head Gasket BMW M20B25/B27 MLS 85.00mm 3.05mm

    1.00139.08071
    WC4394-120
    kr 3.556,70 (NOK) eksl mva

    Athena MLS Head gasket VW VR6 D.82,5MM - TH 0,65MM

    1.00146.02-338314R
    kr 2.385,98 (NOK) eksl mva

    Wiseco Piston Kit Seat Toledo VW 1.8T 20V Turbo 1.8L 4 cyl.

    1.00145.02-WK563M81AP
    WK563M81AP
    kr 7.414,48 (NOK) eksl mva kr 6.521,68 (NOK) eksl mva

    Hovedlager for ACL- Toyota 2JZ-GE / 2JZ-GTE

    1.00155.05-7M8103H-STD
    kr 1.884,92 (NOK) eksl mva kr 1.590,65 (NOK) eksl mva

    Audi 1.6 1.8 2.0 ACL thrust washers kit 2T1644-STD

    1.00202.03034
    ACL 75-05 Volkswagen 1.0-2.0L Standard Size Thrust Washers
    kr 174,97 (NOK) eksl mva

    ARP Rod Bolt Kit VAG 2.0L FSI / TFSI(M8) - 204-6302

    1.00155.04-204-6302
    kr 1.647,92 (NOK) eksl mva

    TFIS - ARP Main stud kit - 204-5408

    1.00139.02051
    ARP bolt til lagerbukkene ved veivtappen til TFIS motor
    kr 1.876,97 (NOK) eksl mva

    ARP BMW 530/535/635/735(M30) Head Stud Kit

    201-4602
    kr 3.101,77 (NOK) eksl mva

    ACL hovedlagre - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L

    1.00155.05-7M5532H-STD
    Standard størrelse.
    kr 1.670,19 (NOK) eksl mva

    VAG AWT - Main stud kit

    209-5401
    Passer til motor med kjededrevet oljepumpe.
    kr 1.749,72 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.6:1)-BOD - 86,5mm.

    1.00131.05-WK677M865AP
    Pistons
    kr 16.180,96 (NOK) eksl mva kr 12.718,86 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.051" MLS 2JZ-GTE - 1,3mm.

    1.00132.01-C4276-051
    Gaskets Individual
    kr 3.031,39 (NOK) eksl mva

    Athena Head gasket BMW M50B25/M52B25/M52B28 TH 2mm D84,5m

    1.00146.01-330015R
    330012R
    kr 3.022,24 (NOK) eksl mva

    ARP VW 1.8 Ltr Turbo 20V M10 (with tool) head bolt kit

    1.00139.02031
    204-3902
    kr 2.672,30 (NOK) eksl mva

    ARP M10X1.50 and M10X1.25 Stud - 134mm.

    1.00212.04012
    M10x1.5 : 25mm M10X1.25: 25mm
    kr 127,25 (NOK) eksl mva

    ACL Conrod Bearing Shell Toyota 2JZGE/2JZGTE 0.025mm

    1.00119.05-6B8100H0.025
    Bearing Shells
    kr 1.150,16 (NOK) eksl mva

    Brian Crower Toyota 2JZGTE/Lexus 2JZGE 29mm Exhaust Valves

    1.00148.01-BC3301
    Set of 12
    kr 3.181,31 (NOK) eksl mva

    VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo

    Enginekit-01
    Motor opgraderingskit til VAG 1.8T 20V - A3,A4,A6,S3,TT,Golf,Passat,Octavia,Toledo
    kr 11.452,70 (NOK) eksl mva

    Elektronisk vannpumpe for kjølesystem - 12V

    1.00143.06-BK-4808
    Strøm 94 liter pr. min.
    kr 2.061,49 (NOK) eksl mva

    Head Stud Kit - Nissan RN14 - M12

    1.00139.03-202-4303
    ARP Nissan SR20DET 12mm Head Stud Kit - 202-4303
    kr 2.538,68 (NOK) eksl mva

    ARP Toyota Supra 2JZ - Rod bolt kit

    V87-203-6005
    Connecting Rod Bolts
    kr 2.315,83 (NOK) eksl mva

    King Conrod Bearing Shell TOYOTA 2JZGE, 2JZGTE, 24V 3.0L

    1.00123.06-CR6754XP STDX
    +0.001" extra clearance
    kr 1.266,16 (NOK) eksl mva

    ACL hovedelejer - VAG VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L -+0,25mm.

    1.00145.01-7M5532H-0.25
    kr 1.670,19 (NOK) eksl mva
    Filters Close