Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordeler

    Når du bygger en motor, må du ha et godt utgangspunkt med en solid motorblokk, den må kunne opprettholde ønsket effekt, eller kunne oppgraderes for å opprettholde strømmen, for eksempel ved å montere en spenningsplate nederst på motoren på lagerbukkene. Vær også oppmerksom på om blokken kan avkjøles riktig slik at den siste sylinderen ikke er varmere enn de fremste. Vevet som sitter i motoren har en viss slaglengde, som kan økes i spesielle tilfeller, men det er ikke noe du bare fikser på. I enkelte tilfeller kan du imidlertid finne en veivtapp fra f.eks. en dieselmotor som kan ha lengre slangelengde. Du bør imidlertid være oppmerksom på at du ikke må overskride en stempelhastighet på 20 m/sek, og som følge av at motoroljen mister sin smøreevne, kan enkelte motoroljer være konstruert for å motstå høyere stempelfart. Slaglengden av veivtappen gir grunnlag for motorvolumet sammen med sylinderboringen. Du vil ofte endre stempelstengene hvis de er laget av støpejern, og dersom de ikke er perfekt designet for omdreininger og høy belastning mellom stempel og veivtapp. Hvis motoren krever flere omdreininger enn standard, må du sørge for at den hvertfall er balansert riktig, og at den er holdbar nok, ofte kalt en smidd veivtapp. Det er flere alternativer for oppgradering av den originale veivtapp som skal smis, men vi vil ikke gå inn på dette her. 

    Vil du ha mer effekt og omdreininger, vil du ofte også ha installert smidde stempler. Smidde stempler er laget i annet materiale og gjøres ofte også lettere enn originale stempler, og derfor kan mer forbrenningstrykk oppnås, så vel som den høyere stopp/startkraft stemplet har i hver ende av sylinderen.
    Når du installerer de nye motordelene, må du ha motorblokknivået kuttet, sylinderen må bores opp, og det er en god ide å få balansert svinghjulskobling og veivtapp sammen. En god idé kan også være å få veivtappens lagerbukker, slik at veivtappen går veldig bra rundt. Du kan få motorrenoveringsfirmaet til å skille motorblokken for deg, eller så kan du gjøre det selv. Rengjøring av motorblokken etter boring må alltid gjøres på sylinderfirmaet som gjør boringen, ellers kan du ikke være sikker på at all smuss er borte - de kan sitte i små kroker. Vi anbefaler at selskapet som gjør renoveringen står for å montere motoren, slik at du har garantien på plass. Men du må være oppmerksom på at det finnes både gode og dårlige selskaper, så undersøk div. forum eller spør bekjente.

    Stempelhastighet (m/sek) = slaglengde x 2 x o/m / 60.000

    Her finner du alt i motordeler til biler online. Vi har alltid et godt tilbud for deg, og hvis du ikke finner det du leter etter, kan du skrive til oss, og vi vil gjerne hjelpe deg med å skaffe det. Nedenfor finner du alle motordeler til biler her på nettbutikken.

    Sorter etter

    Audi / VAG 1.8 20V Ventilfjærer & Retainers.

    Audi / VAG 1.8 20V Ventilfjærer & Retainers.
    Fra kr 2.357,98 (NOK) eksl mva

    BMW M20 - ARP toppbolter

    1.00139.02071-201-4305
    ARP Toppbolter til BMW M20
    kr 3.169,39 (NOK) eksl mva

    BMW M20 Ventilfjær & Retainers

    BMW M20 Ventilfjær & Retainers

    BMW M20/ M50 hovedlejer

    MB7039XP
    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Main Bearing Set
    kr 1.349,69 (NOK) eksl mva

    BMW M20/M50 plejlstangslejer

    1.00155.05-CR6640XP
    King BMW M20/M50 2.0L/2.5L/2.7L (Size STD) Performance Rod Bearing Set
    kr 778,06 (NOK) eksl mva

    BMW M20 / M50 / M52 / M54 - Lagre for tilkobling av stenger - +0.025

    1.00137.03-6b1490H-.025
    1 sett.
    kr 952,72 (NOK) eksl mva kr 628,80 (NOK) eksl mva

    BMW M30 & S38 - Athena Toppakning M30 M5 3,8 S38

    Boring 94,6 mm.
    kr 3.525,07 (NOK) eksl mva

    BMW M30 & S38 - Athena Toppakning M30B35 & S38 3.6L

    Boring 93,1 mm.
    kr 3.525,07 (NOK) eksl mva

    BMW M50B28/M52B28

    Engine kit for BMW M50B28/M52B28
    kr 17.390,34 (NOK) eksl mva

    BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84,25mm.

    KE324M8425
    kr 13.504,82 (NOK) eksl mva kr 9.527,21 (NOK) eksl mva

    BMW M54B30 Double Vanos 3.0 Ltr 24V '98-05 E46 '99< (11.0:1) - 84mm.

    1.00145.01-KE324M84
    KE324M84
    kr 13.504,82 (NOK) eksl mva kr 9.368,42 (NOK) eksl mva

    BMW N54B30 - Athena skæreringstoppakning - 330074R

    1.00156.02-330074R
    Skæreringstoppakning til BMW N54B30 motor. D:86mm. TH1,5mm. - Billedet er en illustration.
    kr 2.977,25 (NOK) eksl mva kr 2.858,16 (NOK) eksl mva

    BMW M50B25 E36 2.5 Ltr 24V 6 cyl. 8.8:1 - Boring 84,5mm.

    1.00139.00041
    WKE115M845
    kr 12.188,48 (NOK) eksl mva kr 9.209,64 (NOK) eksl mva

    BMW M50B25 E36 2.5 Ltr 24V 6 cyl. 8.8:1 - Boring 85mm.

    1.00139.00021
    WKE115M85
    kr 12.188,48 (NOK) eksl mva kr 9.209,64 (NOK) eksl mva

    BMW M52B28 2.8 Ltr 24V 6 cyl. 8.0:1 (BTO) - 84mm.

    KE119M85
    WKE119M84
    kr 9.209,64 (NOK) eksl mva

    Boostline Conrod Set Toyota 2JZ-GTE 142.00mm

    TY5591-866
    Connecting Rods
    kr 18.788,93 (NOK) eksl mva kr 16.672,62 (NOK) eksl mva

    Boostline Conrod Set Toyota 2JZ-GTE 142.00mm(CA625+)

    TY5591-866+
    Connecting Rods
    kr 25.498,35 (NOK) eksl mva kr 20.642,29 (NOK) eksl mva

    Boostline Single Rod Toyota 2JZ-GTE 142.00mm

    TY5591-866S
    Connecting Rods
    kr 3.818,35 (NOK) eksl mva

    Boostline Single Rod Toyota 2JZ-GTE 142.00mm(CA625+)

    TY5591-866S+
    Connecting Rods
    kr 5.163,35 (NOK) eksl mva

    CA16DET / CA18DET / CA20ET plejlstangslejer

    King Nissan CA16DET/CA18DET/CA20ET (Size 0.5) Connecting Rod Bearings
    kr 755,83 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Heavy Duty

    TO-2JHD-S-65590H-06
    Connecting Rods
    kr 28.593,03 (NOK) eksl mva kr 26.993,77 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Heavy Duty

    TO-2JHD-S-65590S-06
    Connecting Rods
    kr 34.356,28 (NOK) eksl mva kr 33.345,24 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Pro-H Carr

    TO-2JZ-S-65590S-06
    Connecting Rods
    kr 34.356,28 (NOK) eksl mva kr 32.551,31 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Pro-H WMC

    TO-2JZ-S-65590H-06
    Connecting Rods
    kr 28.593,03 (NOK) eksl mva kr 26.993,77 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Super-A

    TO-2JZ-T-SA-65590H-06
    Connecting Rods
    kr 28.593,03 (NOK) eksl mva kr 26.993,77 (NOK) eksl mva

    Carrillo Con. Rod Set Toyota 2JZ/2JZ-GE/2JZ-GTE Vers. 2

    TO-2JZ-1-T-A-65590H-06
    Connecting Rods
    kr 27.076,30 (NOK) eksl mva kr 25.405,90 (NOK) eksl mva

    Chevy 4.8 5.3 5.7 6.0 6.2 LS1 LS2 LS3 LS6 LQ4 LQ9 ARP 8740 Connecting Rod Bolts

    V91-134-6006
    ARP Hi-Performance Series connecting rod bolts for Chevrolet Gen III and IV LS-series V-8 engines using connecting rods with a "cracked cap design"; except Gen IV LS7 and LS9 engines.
    kr 1.667,26 (NOK) eksl mva

    Cometic AUDI/VW 1.8T 20V 82.00mm .056" MLS head - 1,42mm.

    4558-056
    kr 2.064,23 (NOK) eksl mva

    Cometic Head Gasket Toyota 1993-2002 2JZ MLX 87mm 1.32mm

    WC14016-052
    Gaskets Individual
    kr 3.530,15 (NOK) eksl mva

    Cometic Head Gasket Toyota 2JZGE/GTE MLS 87.00mm 1.96mm

    WC4276-077
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.040" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-040
    Bearing Shells
    kr 3.026,08 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.056" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-056
    Gaskets Individual
    kr 3.624,15 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.060" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-060
    Gaskets Individual
    kr 3.703,54 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.066" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-066
    Gaskets Individual
    kr 3.624,15 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.070" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-070
    Gaskets Individual
    kr 3.703,54 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.075" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-075
    Gaskets Individual
    kr 3.703,54 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.080" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-080
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.084" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-084
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.086" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-086
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.092" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-092
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.098" "MLS-5 2JZ MOTOR"

    WC4276-098
    Gaskets Individual
    kr 3.873,37 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.120" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-120
    Gaskets Individual
    kr 4.101,31 (NOK) eksl mva

    Cometic TOY/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.140" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-140
    Gaskets Individual
    kr 4.101,31 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA '93-97 2JZ-GE NON-TURBO 3.0L Inline 6 87mm T

    WPRO2021T
    Gasket Top End Sets
    kr 6.960,06 (NOK) eksl mva kr 6.510,26 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA '93-97 2JZ-GE NON-TURBO 3.0L Inline 6 Bottom

    WPRO2021B
    Gasket Bottom End Sets
    kr 1.396,17 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.027" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-027
    Gaskets Individual
    kr 3.105,47 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.030" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-030
    Gaskets Individual
    kr 3.105,47 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.036" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-036
    Gaskets Individual
    kr 3.105,47 (NOK) eksl mva

    Cometic TOYOTA/LEXUS SUPRA '93-UP 87mm.045" "MLS 2JZ MOTOR"

    WC4276-045
    Gaskets Individual
    kr 3.105,47 (NOK) eksl mva
    Filters Close