Søk
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Motordeler

    Når du bygger en motor, må du ha et godt utgangspunkt med en solid motorblokk, den må kunne opprettholde ønsket effekt, eller kunne oppgraderes for å opprettholde strømmen, for eksempel ved å montere en spenningsplate nederst på motoren på lagerbukkene. Vær også oppmerksom på om blokken kan avkjøles riktig slik at den siste sylinderen ikke er varmere enn de fremste. Vevet som sitter i motoren har en viss slaglengde, som kan økes i spesielle tilfeller, men det er ikke noe du bare fikser på. I enkelte tilfeller kan du imidlertid finne en veivtapp fra f.eks. en dieselmotor som kan ha lengre slangelengde. Du bør imidlertid være oppmerksom på at du ikke må overskride en stempelhastighet på 20 m/sek, og som følge av at motoroljen mister sin smøreevne, kan enkelte motoroljer være konstruert for å motstå høyere stempelfart. Slaglengden av veivtappen gir grunnlag for motorvolumet sammen med sylinderboringen. Du vil ofte endre stempelstengene hvis de er laget av støpejern, og dersom de ikke er perfekt designet for omdreininger og høy belastning mellom stempel og veivtapp. Hvis motoren krever flere omdreininger enn standard, må du sørge for at den hvertfall er balansert riktig, og at den er holdbar nok, ofte kalt en smidd veivtapp. Det er flere alternativer for oppgradering av den originale veivtapp som skal smis, men vi vil ikke gå inn på dette her. 

    Vil du ha mer effekt og omdreininger, vil du ofte også ha installert smidde stempler. Smidde stempler er laget i annet materiale og gjøres ofte også lettere enn originale stempler, og derfor kan mer forbrenningstrykk oppnås, så vel som den høyere stopp/startkraft stemplet har i hver ende av sylinderen.
    Når du installerer de nye motordelene, må du ha motorblokknivået kuttet, sylinderen må bores opp, og det er en god ide å få balansert svinghjulskobling og veivtapp sammen. En god idé kan også være å få veivtappens lagerbukker, slik at veivtappen går veldig bra rundt. Du kan få motorrenoveringsfirmaet til å skille motorblokken for deg, eller så kan du gjøre det selv. Rengjøring av motorblokken etter boring må alltid gjøres på sylinderfirmaet som gjør boringen, ellers kan du ikke være sikker på at all smuss er borte - de kan sitte i små kroker. Vi anbefaler at selskapet som gjør renoveringen står for å montere motoren, slik at du har garantien på plass. Men du må være oppmerksom på at det finnes både gode og dårlige selskaper, så undersøk div. forum eller spør bekjente.

    Stempelhastighet (m/sek) = slaglengde x 2 x o/m / 60.000

    Her finner du alt i motordeler til biler online. Vi har alltid et godt tilbud for deg, og hvis du ikke finner det du leter etter, kan du skrive til oss, og vi vil gjerne hjelpe deg med å skaffe det. Nedenfor finner du alle motordeler til biler her på nettbutikken.

    Sorter etter

    Wiseco Piston Pin - 22 x 60 x 10.57mm SW 9310 Piston Pin

    S722
    Fra kr 375,78 (NOK) eksl mva

    Wiseco Subaru EJ20/EJ25 Turbo 130.5mm - BoostLine Connecting Rod Kit

    SB5137-905
    4 Cyl
    kr 8.383,95 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V (-5.3cc) '93-98 (9.7:1)

    WK677M87AP
    Pistons
    kr 16.073,24 (NOK) eksl mva kr 11.909,01 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.5:1)-BOD

    WK677M86AP
    Pistons
    kr 16.152,63 (NOK) eksl mva kr 13.496,88 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.5:1)-BOD

    WK677M8625AP
    Pistons
    kr 16.152,63 (NOK) eksl mva kr 13.020,52 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.6:1)-BOD

    W6677M865AP
    Pistons
    kr 3.079,63 (NOK) eksl mva

    Wiseco TOYOTA Supra 2JZGTE 3.0L 24V(-5.3cc)(9.7:1)-BOD

    W6677M87AP
    Pistons
    kr 3.079,63 (NOK) eksl mva

    Wiseco VW 1.8T 144mm- Connecting Rod Kit

    1.00160.01-5669-787
    4 Cyl
    kr 9.209,64 (NOK) eksl mva

    Wiseco Head Gasket Nissan CA18 DOHC 85.00mm

    1.00138.03-W6582
    WW6582
    kr 1.429,08 (NOK) eksl mva

    X18XE / X20XEV / Z20LET

    Justerbart kamhjul for opel. Disse justerbare kamhjulene passer til følgende motorkoder: X18XE / X20XEV / Z20LET
    kr 3.175,74 (NOK) eksl mva

    X20XER

    Justerbar kamhjul til Opel. Dette justerbare kamhjulet passer på følgende motorkode: X20XER
    kr 2.438,97 (NOK) eksl mva

    ZRP Conrod Kit Toyota Supra 2JZ 142.00 Pin:22.00 H-Beam

    R-TOY-006-H
    Connecting Rods
    kr 9.392,24 (NOK) eksl mva

    ZRP Conrod Kit Toyota Supra 2JZ 142.00 Pin:22.00 I-Beam HD

    R-TOY-006-I
    Connecting Rods
    kr 10.737,96 (NOK) eksl mva

    ZRP Conrod Kit Toyota Supra 2JZ 142.00 Pin:22.00 I-Beam Pro

    R-TOY-006-IP
    Connecting Rods
    kr 13.584,22 (NOK) eksl mva

    ZRP Conrod Kit VW 1.9/2.0L TDI 144.00 Pin:26.00 I-Beam

    R-VW-009-I
    kr 6.883,41 (NOK) eksl mva kr 6.345,12 (NOK) eksl mva

    ZRP Crankshaft Toyota 3.0L Supra 2JZ Stroker 94.00mm

    C-TOY-005L
    Crankshafts
    kr 50.446,59 (NOK) eksl mva
    Filters Close