Du har ingen varer i handlekurven.
Vi har jobbet mye med ulike motorer og kan derfor hjelpe med de smidde stempler du ønsker og oppfyller de kravene som stilles til ombygging. Smidde stempler er ofte et must når du bygger en motor for å installere kompressor eller turbolader, den ekstra kraften og trykket på stemplene ødelegger ofte de originale stemplene. I noen tilfeller kan det hende du er heldig å stille inn en motor der stemplene ikke trenger å skiftes opp til en viss kraft eller ladetrykk. Dette kan for eksempel være BMW-motoren som M20 / M50. Imidlertid er det noen av dem der forbindelsesstangen ikke er sterk nok. Vi hjelper deg gjerne med informasjon om motoren din, men vi vet ikke alle motorer og hvilken effekt de kan kjøre før du trenger nye smidde stempler.
Du kan for eks. få:
Stempler for ønsket boring, kompresjonsforhold og veivtappslaglengde.
Keramisk belegg på stempelets overflate - Varmen avvises fra stempelet og forblir i forbrenningen.
Anti-friksjon belegg på sidene av stemplene. Gir ekstra levetid for stemplene.
Oppgradert stempelbolt - Tilgjengelig i lett eller ekstra tykkelse for turbo motor. Det anbefales å oppgradere stempelbolten hvis du trenger å lage mange hk. Ofte er stempelbolten laget for middels kraft.
Lateral gas port - Sikre overlegen stempelringstetning ved å øke gasstrykket bak stempelringene. Kun anbefalt for racerbiler, da gassportene raskt kan bli tilstoppet. Bruk også ekstra glider på stempelringene.
Når du ringer, er det en god idé å ha følgende informasjon klart fra bilen din:
Merke / Modell
Årgang
Motorkode