Du har ingen varer i handlekurven.
Det er veldig enkelt å få mer kraft ut av en 1,9 TDI-motor. Det trengs bare en større turbo, intercooler, sportseksos, dysespisser og en chiptuning. Ofte får bilen så mye mer moment at den må ha en sterkere kobling. Dieselbiler trekker vanligvis veldig bra når de blir tunet, det er fordi momentet kommer langt ned i omdreiningene, og dermed går du raskt fort. Selv om du optimaliserer din dieselbil, kjører den fortsatt langt på literen og er økonomisk.
For å lage ca. 200 hk. trenger du en ny turbolader, og du må ha nye dysespisser, intercooler, turbolader, større eksos og chiptuning. Du kan bruke en universal intercooler hvor du bruker rustfrie rør og silikonslanger for å bygge rørføringen. Turboladeren er veldig enkel å montere ettersom den passer direkte på sylinderhodet etc. Det kan imidlertid være noen små endringer.
Upgrade turbo til 1.9 TDI - Effekt opp til ca. 200 hk.
For å få mest mulig ut av TDI-motoren din, trenger du mer diesel i motorens forbrenningskammer. Når du setter inn de nye dysespissene, øker du også innsprøytningstrykket til ca. 240 bar, som også gir mer drivstoff. Standard dysetrykk er 210 bar.
Du kan også oppgradere innsprøytningssystemet ved å sette større pumpeelementer i pumpen, men dette kan være en dyrere løsning. .
Når du monterer en større turbo og skruer opp ekstra for ladetrykket, stiger lufttemperaturen som kommer ut av turboladeren raskt. Det fører til at du mister effekt - og det er ikke det du vil ha. Derfor monterer du en større intercooler - Det er en god idé å sette den på fronten av bilen, så den får mye kald luft. For å montere en intercooler, bruk følgende: rustfrie rør og silikonslanger til rørføring og rustfrie rørklemmer.
Intercooler - med god kjøleeffekt
Det er mange som kan glemme hvor viktig det er å skifte eksosen for å få mer flow. Hvis du ikke bytter den til en sportseksos eller får spesiallaget en rustfri eksos, kan du få et stort mottrykk i eksosen og dermed miste mye effekt - bare fordi gassene har problemer med å komme seg ut. Du kan finne en komplett sportseksos eller bygge den med mange av de delene vi har på nettsiden.
Det er superviktig å skifte eller lage en ny downpipe, den skal minimum være 2.5" i diameter, det anbefales imidlertid at den er 3" / 76mm. for at få mest effekt ut av den.
Eksos - Her finner du alt hva du skal bruke til oppbygning av eksossystem, alt i universelle deler.
Simons sportseksos - Her er det veldig mange fine komplette eksoser som er plug and play
Magnaflow sportseksos - Dette er en dyrere eksos som også har en veldig fin lyd
Downpipe - Spesiallaget og plug and play fremre rør
Det er sannsynligvis ingen hemmelighet at når du tuner bilen og det blir mye mer kraft, presses alle deler også noe mer. Derfor må du ofte bytte den til en kobling som kan holde litt mer NM. Vi har for eksempel Sachs performance racerkoblinger, og vi har et komplett sett med svinghjul etc. Hvis du ikke finner en racerkobling til bilen din, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss og vi vil hjelpe deg med å finne den.
Kobling - Sports- og racerkoblinger
Det er alfa omega å få din bil justert etter at du har gjort alle oppgraderingene på bilen din. Den vil kjøre mye bedre, og den vil ha all den effekten den skal ha. Når vi lager en chiptuning, er den skreddersydd for ditt oppsett og programvare. Vi har et rullefelt som kan håndtere masse kraft og utstyr for å måle eksosgassene. Vi har laget chiptuning i mange år og har stor erfaring her, som sikrer at du får best mulig produkt og service.
Chiptuning - OBD tuning og chiptuning, kontakt oss for en god pris !
TLF:51810699
Selv om du ikke tuner din dieselbil, kan det fortsatt være en idé å sette en EGR-eleminator på. Når du kjører med EGR-ventilen aktiv, kommer mange avgasser inn i motoren og inn i innsugningssystemet, og alt går fast i det. Derfor er et sett for fjerning av EGR blitt utviklet. Det er forskjellige modeller avhengig av hvilken motor du skal bruke den til.
EGR eleminator - Enkel måte å fjerne EGR !
Skal du kjøre med mer enn 2 bars ladetrykk anbefales det å skifte ut map-sensoren til en 4 bars mapsensor, ellers har motorstyringen ikke mulighet for å korrigere for den ekstra mengden luft som kommer igjennem motoren.
'
Nedenfor ser du en rullefelt-graf fra en VW Golf 5 TDI der standard har 90hk. Den har fått montert Upgrade turbo, 2,5" downpipe, frontmontert intercooler og EGR-delete. Bemerk at den fortsatt kjører med orginal kobling, 2" eksos og orginale dyser.
Du kan selv lage en slik omgang for ca. 9000 kr. i deler