Du har ingen varer i handlekurven.
Har du en bil med en VR6 motor har du mange muligheter for å få mer effekt ut av den. Du kan få opp til omkring 400 hk. uten å gjøre mye med motoren.
Vi har satt sammen et turbo-sett der du kan velge mellom flere turbolader-modeller. Jo mindre turbolader du velger, desto raskere vil du få turboladeren til å lage ladetrykk.
Exhaust turbokit VR6 - Her får du manifold, turbo, wastegate, pakninger osv. med - enkel montering.
Oljeslange tilgang - Slange og koblinger til å mate turboladeren med olje fra motoren.
Y-adapter - Y-stykke med M10x1 og 1/8"-27 NPT uttak
Returløp VR6 - Oljereturløp til VR6 motor med sveisenippel til bunnkar
Vanntilkobling VR6 - Vannkjøling av turboladeren er viktig for lang levetid
Hvis du vil lage mer enn 260 hk. på motoren, må en intercooler monteres, men det anbefales også for effekter under 260hk. men det er ikke strengt nødvendig. Hvis du ikke har for mye plass foran for montering av en intercooler, kan du velge en vannkjøler, den kan plasseres i motorrommet og krever mindre rørføring. En kjøler må monteres foran for å kjøle vannet, samt en vannpumpe for å sirkulere vannet. Vi har alt som trengs for å bygge intercoolersystemer, rør, samlinger, silikonslanger, klemmer, etc.
Intercooler kit - Vi hjelper gjerne med fremstilling av intercoolerkit til din bil - Vi skal ha bilen for montering av dette
Universal intercooler - Vil du selv montere intercooler har vi flere muligheter, også vannintercooler hvis det ikke er mye plass
Silikonslanger - Ved montering av rustfri rør eller alurør brukes silikonslanger
Rustfri klemmer - Montering av silikonslanger kreves klemmer i god kvalitet
Rustfri rør - Rustfri rør brukes ofte til trykkrør, vekten er høyere enn for eks. alurør
Aluminiumsrør - Alurør hvis du vil spare på vekten
Når du monterer turbokit på en VR6, må bensinanlegget oppgraderes. Bensindysene er valgt i henhold til ønsket effekt. Bensinpumpe og bensinfilter på en eldre VR6-motor kan være godt brukt og trenger utskiftning - Du kan også velge å måle flowen på bensinpumpen, men vi har pumper for rundt 800 kr som kan levere til rundt 400 hk. Vi anbefaler derfor å bytte bensinpumpe og sette på et nytt, originalt bensinfilter. Bensindysene ved 441cc. leverer til ca 400 hk uten problemer, de er for direkte montering og passer med de originale stikkene.
Bensinpumpe 210l/min - Bensinpumpe som kan levere til omkring 400hk. på turboladet VR6 er.
441 cc/min bensindyser - Bensindyser som leverer opp til min. 400 hk. - Veldig gode kvalitets dyser
Ved montering av turbo er det første du skal bruke en ny downpipe, gjerne i 3". Og til eksos skal du bruke 3" hele veien bakover. Hvis du ikke vil ha et 3" catback system kan du velge å montere en VUSS ventil, den lager fri utblåsning - Det er flere muligheter for oppsetning.
Downpipe til VR6 - Vi hjelper gjerne med fremstilling av fremre rør til ditt prosjekt
Sportseksos - Her finner du alt til å bygge eksos
Vuss / Exhaust cutout - Med en vuss ventil kan du få fri flow i eksosen - Gir også ekstrem lyd
Med en original indsugningsmanifold kan man sagtens køre med turbo og lave masser af effekt. Vi anbefaler blot at montere et nyt luftfilter der kan flowe nok luft til ønsket effekt. Vores T3/T4 turbo er med 3" indsugning, GT30 & GT35 er med 4" - Dog skal du være opmærksom på om du vil køre med 3" eller 4" luftmassemålerhus - Disse er speciallavet og vi hjælper gerne med anskaffelse eller fremstilling af denne. 3" luftmassemåler kan typisk ikke give korrekt signal over 340hk. og 4" kan give godt signal op til 440 hk.
Med en originalt innsugningsmanifold kan du enkelt kjøre med turbo og lage mye effekt. Vi anbefaler bare å installere et nytt luftfilter som kan flowe nok luft til ønsket effekt. Vår T3 / T4 turbo er med 3" innsugning, GT30 og GT35 er med 4" - Men du må være oppmerksom på om du vil kjøre med 3" eller 4" luftmassemålerhus - Disse er spesiallagde og vi hjelper deg gjerne med kjøp eller produksjon av dette. 3" luftmassemåler kan vanligvis ikke gi riktig signal over 340hk og 4" kan gi godt signal opp til 440hk.
K&N luftfilter & Universal luftfilter - Her finnes mange forskjellige universal lufterfilter til montering eks. på turbo
På en VR6 kan det være en fordel å montere en ny programmerbar motorstyring, det er en eldre bil som kan ha dårlige ledninger og plugger. Dette kan løses med nytt ledningsnett og ny ECU. VR6 kjører med 60-2 triggerhjul som gjør montering ekstra enkel. Vi anbefaler f.eks. ECU Master og VEMS ettersom de er enkle å installere og programmere. Gratis program er inkludert, som også kan lastes ned på nettet.
ECU Master - Veldig god motorstyring som også er billig
VEMS motorstyring - Igjen en veldig fin motostyring til den riktige prisen
Spørsmål til programmerbar motorstyring - Svar på mange spørsmål til ECU
Nedenfor ser du en 1.8T under programmering av original motorstyirng. Dette gjøres med en Emulator og chiptunings-software. Dette er også en mulighet på VR6'er.
Hvis du trenger mye effekt fra VR6-motoren, kan vi hjelpe deg med å få nesten alle oppgraderingsdelene til motoren. Avhengig av hvor mange hk. du skal ha ut av motoren din, skal forskjellige motordeler skiftes ut. Det anbefales å bytte topppakningen for lavere kompresjonsforhold og ARP-bolter for å holde sylinderhodet på plass.
Performance parts - Alt til oppbygning av en motor som kan ta masse av effekt
K1 h-profil VR6 - Stempelstenger i høyeste kvalitet
VR6 12V ARP toppbolter - Kraftige toppbolter til VR6 motoren
VR6 12V ARP main stud kit - ARP bolter til hovedlagerbukker
ACL racing lagre VR6 - Racer lagre til stempelstenger
Racing hovedlagre til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Veldig kraftige lagre til veivtappen
Sachs performance VR6 Koblingskit - Her kan du kjøpe koblingskit og løse deler til VR6 kobling