Du har ingen varer i handlekurven.
Turbomontering på en VR6 R32-motor kan gjøres til en relativt enkel sak. Vi har forsøkt å veilede deg gjennom hvilke deler du trenger og hva du må være oppmerksom på. Man må først være sikker på at motoren ikke er dårlig, har blitt betjent riktig og skiftet olje ofte, så det ikke er noe smuss i motoren.
Sett OBD-tester på for test av feil på motorstyringen
Lag en kompresjonstest og en lekkasjetest - Skal være mellom 10-13 bar. Max 2 mellom hver sylinder
En ny luftmassemåler vil ofte være en fordel da de blir dårlige
Nye tennplugger kan være en fordel
Vanntemperatursensoren er kjent for å være dårlig og kan skiftes ut til den grønne modellen
Motoren er veldig glad for å få mer luft inn - Dette gjør du ved å montere et turbokit. Vi har for eks. turbokit som gjør monteringen enkel.
Exhaust kit til VR6 24v / R32 - Velg mellom forskjellige setups / turbolader
Oljeslange - Tilgangsslange til turbolader
Olje returløp - Slange fra turbo og retur til motor
Vannkjøling av turbo - Vannkjølingskit med slanger og AN-koblinger
Intercooler er et viktig element i turbo-tuning, det sikrer at den komprimerte luften blir avkjølt igjen. Dette gjør at luften kommer inn i motoren mer effektivt og sikrer at tennebanken kommer inn. Et alternativ til å installere intercooler og rørføring, er vanninnsprøytning. Ved vanninnsprøytning må man ikke lage lange rør og en stor intercooler som må monteres på forsiden av bilen. Du kan også kombinere vanninnsprøytning og intercooler - Dette gir dobbel effekt. Når rørsystemet er under bygging, må det også installeres et luftfilter, vi anbefaler et åpent filter og ikke den originale luftfilterboksen hvis effekten skal være høy.
Intercooler kit - Finn IC kit til flere modeller, hvis bilen din ikke er på listen spesiallager vi gjerne et kit til din bil
Universal IC - Intercooler til universal montering ved bygg-selv prosjekter
Rustfri rør - Rør til oppbygning av intercooler rør - Kan også brukes til spesiallaget eksos
Alurør - Aluminiumsrør veier ikke så mye som rusfri rør og kan derfor være en fordel
Silikonslanger - Slanger til å forbinde rør mellom turbo, intercooler og innsugningsmanifold
Rustfri klemmer - Klemmer til montering av slanger og rør
Vanninnsprøytning - Med vanninnsprøytning får du mindre tenningsbank og mer effekt
Sportsluftfilter - Universal åpent luftfilter - Vi skaffer alt fra K&N filter for eks.
Med mer luft inn i motoren, er det også behov for mer bensin. Originale bensindyser kan ofte ikke levere mer enn 20-30% mer bensin enn det som er brukt med original kraft. 504cc. dysene leverer til ca. 480 hk. og 668mcc. dyser for ca 580hp. Bytt dysene med luftmassemåleren, da denne også har en maksimal luftflow. 3 "luftmassemåler max'er ofte ut på 340 hk. En 4" luftmassemåler kan håndtere opptil ca. 450 hk.
Bensinsystem - Her finner du alt til oppbygning av bensinanlegg
504cc. dyser - Veldig gode høyohms bensindyser
668cc. dyser - Også høyohms bensindyser som leverer masse av bensin
EV1 stikk - Bosch stikk som passer på overstående dyser - enkel montering
Bensinpumpe 400 hk. - Bensinpumpe til direkte montering
Bensinpumpe ekstern - Bensinpumpekit hvis effekten skal opp på 550-600hk.
Deatschwerks - Leverer bensinpumper til direkte montering - Imidlertid litt høyere pris
Når du monterer turbolader, må fremre rør / downpipe være spesiallaget for å passe til din opprinnelige eksos eller en sportseksos. En downpipe for ca. 500 hk. bør være 3"/ 76 mm i diameter for å ha en fornuftig flow uten for mye motstand. Det skal også brukes en 3" eksos med gjennomstrømningspotter til 500hk. - Vi lager også mange eksoser skreddersydde for alle bilmerker, og kan også tilby en slik til deg. Men vi har også mange som bygger eksos selv, som fungerer veldig bra.
Downpipe - Vi fremstiller downpipe på bestilling. Vi skal typisk ha bilen for at det kan la seg gjøre
Racer eksos - Rustfri eksos fra Simons eller Magnaflow - Samt alt til bygg-selv mannen
Rustfri rør - Ofte brukes rustfri rør til oppbygning av et fint eksossystem, vi har 30, 45, 60 & 90 grader bøyninger
Sportskatalysator - Racerkatalysator med høyt og effektivt flow
Du kan lage mange hk. med original motorstyring - Du kan for eksempel bruke 504cc. dyser og en 95mm. luftmassemålerhus, her kan du ta opp til 450 hk. Med større 668cc. dyser du kan lage opp til 550 hk. Hvis du skal bruke bilen til hverdagskjøring, kan det være en fordel å bare bruke original motorstyring så du opprettholder alle standardfunksjonene. Vi kan hjelpe med en chiptuning med Emulator - Ring for pris. Nedenfor ser du en video hvor vi kjører med en emulator på en 1.8T motor.
En mulighet er også å sette en programmerbar motorstyring på - ECU-masteren er god til å få CAN-BUS-signaler fra motorstyringen som passer til forskjellige bilmerker. Sjekk alltid om de har et oppsett som passer til bilen din eller kontakt oss.
Programmerbar motorstyring - Vi selger flere forskjellige modeller, Vems, Ecu master, Megasquirt osv.
Hvis du må bygge motoren om til en racermotor med for eks. smidde stempler, h-profil stempelstenger, andre topppakninger, ARP bolter etc., etc. har vi også dette. Hvis du ikke finner deler på nettsiden, er du hjertelig velkommen til å kontakte oss og vi finner delene for deg. Vi har også racing kits for flere motorer, de inneholder ofte stempler, stempelstenger og lagre, etc. Vi lager også gjerne disse motorsettene etter dine behov.
Motordeler - Alt i motordeler til tuning av R32 motoren
ARP R32 toppbolter - Veldig sterke toppbolter fra ARP bolts
ARP R32 main stud kit - Lagre til hovedlagerbukker
K1 R32 h-profil stempelstenger - 164mm. stempelstenger til min. 600hk.
Racering lagre til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Lagre til stempelstenger i høyeste kvalitet
Racing hovedlagre til VR6/R32/R36- 2.8/2.9/3.2/3.6L - Veldig kraftige lagre til veivtappen
Engine kit - Motorkit til performance motor
VR6 R32 koblingskit fra Sachs Performance - Veldig gode koblingssystemer fra Sachs