Skal du bygge et nytt bensinsystem fordi motoren har blitt oppgradert med turbo eller hvis du kjører en slags motorsport, så kan vi hjelpe deg. Det er viktig å vite hvor mye kraft du vil ha for at systemet kan levere stabilt og få nok drivstoff. Det er også viktig å vurdere om du skal kjøre fort i en sving der bensinen kan skyves over på den ene siden av bensintanken der den ikke kan suge bensin.
Skal du kjøre motorsport, anbefaler vi at du monterer en surge tank. Med en slik montert er du sikker på at du alltid har stabilt gasstrykk i dysebroen. Vi har i menyen fuel kit, hvor vi har laget forskjellige bensinsystemer med bensintank, bensinpumpe, slanger, koblinger osv. Det er en veldig god og enkel måte å komme i gang med å bygge.
Av bensinpumper har vi mange forskjellige modeller, både for intern og ekstern montering. F.eks. Bosch 044 bensinpumpe brukes ofte til tuning, da den leverer opptil 600 hk. Av interne bensinpumper har vi for eksempel GSS342 som også er utrolig mye brukt til å levere opp til 500 hk. og AEM pumpe opp til 1000 hk.
Våre bensinslanger er av høyeste kvalitet, både innvendig og utvendig stålarmert eller nylonforsterket, som tåler bensin, diesel, metanol, E85, E10, motorolje og kjølevæske. Hvis du vil ha en trykkregulator av høy kvalitet som er stabil og solid, kan vi anbefale Qualitec A1000 eller Qualitec-CNC-modeller. De fleste bensin-innsprøytningsdysene er importert fra USA og er av absolutt høyeste kvalitet, mange har samme størrelse og dimensjoner som Bosch-innsprøytningsdyser. Det er svært viktig at bensintankene kan få nok drivstoff gjennom fuelrailen, og det kan være lurt å bruke en dysebro som kan mate fra begge sider av skinnen.