Bensindyser for tuning. Brukes f.eks. til dragracing, motorsport, drifting, rally osv. Dysene er i meget god kvalitet til billige priser. Vi har brukt disse dysene siden 2006, og vi har aldri hatt problemer med dem. De kjører veldig stabilt og sprøyter perfekt – det er dyser vi importerer fra USA og Canada.
Det er veldig enkelt å montere disse dysene, ettersom du kan velge dyser som passer til kontakten i bilen din. Bosch-kontakter brukes mest. Disse dysene passer vanligvis lengden på de org. dysene som er i din motor. Imidlertid kan dysene som sitter i VAG-biler være litt kortere. Der kan du bruke avstandsstykkene som også er nede på siden .. bensin dysene.
Når du skal velge dyser for tuning-prosjektet ditt, velger du hvor mange hestekrefter du forventer å bruke, men du bør legge på litt ekstra slik at dysene ikke får maksimal belastning på motorveien eller lignende. F.eks. hvis du ønsker å lage 300 hk på en 4 syl. motor skal du bruke 4 x 441 cc. dyser (4 x 80 hk = 320 hk.)
Disse dysene passer for nesten alle biler: BMW, VW, Audi, Skoda, Seat, Opel, osv. De er med 14mm. O-ringer, og lengden er vanligvis alltid den samme i alle biler. Lengde fra midtpunkts-o-ringen er ca. 64mm.
Ikke alle motorstyringer kan operere med "lavOhmsk" dyser – De trekker for mye strøm, og dermed ødelegger transistoren som sitter i motorstyringen. HøyOhms bensindyser åpner og lukker ikke så fort, og de kan derfor bli ustabile under tomgang, ettersom åpningstiden er for lav. Hvis du deretter kjører med store bensindyser som er høyOhms, kan du bruke vår progressive trykkregulator som kan skrus veldig ned i trykk på tomgang og høyt opp ved ladetrykk. Her har du muligheten til å få en stabil tomgang og fortsatt har nok bensin og gasstrykk ved belastning.